Logo

Marketing MIX

„Lubię dzień bez samochodu” wspólna akcja Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej, AMS S.A. oraz Andy

Pod hasłem „Lubię dzień bez samochodu” przebiega tegoroczna akcja w czasie Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu (16-22 września 2012), którą tradycyjnie wieńczy Dzień bez Samochodu (22 września). Organizatorem przedsięwzięcia jest Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej. Projekt plakatu, hasło oraz kampanię na własnych nośnikach reklamowych przygotowała firma AMS S.A. Usługę montażu i druku reklam na taborze komunikacji miejskiej wykonała firma Andy sj.

Tegoroczna kampania jest wyjątkowa – oprócz lokalnych inicjatyw odbywających się w poszczególnych miastach, niemal w całej Polsce pojawią się takie same plakaty i billboardy, które będą promować ideę Dnia bez Samochodu. Akcja jest realizowana dzięki współpracy kilkudziesięciu organizatorów i operatorów komunikacji miejskiej, którzy przyjęli wspólny program akcji i jeden projekt plakatu.

Od 5 września na 120 billboardach w 16 miastach Polski i plakatach umieszczanych na pojazdach i infrastrukturze przystankowej pojawiły się jednolite motywy graficznie, których przesłaniem jest hasło przewodnie kampanii „Lubię Dzień bez Samochodu” wraz z propozycją alternatywnego środka transportu – autobusu, tramwaju lub trolejbusu. W ten sposób organizatorzy chcą zwrócić uwagę na to, że korzystanie z transportu zbiorowego może okazać się wygodniejsze niż jazda własnym samochodem. Z jednej strony standard usług przewozowych w komunikacji miejskiej wzrasta. W większości miast pasażerowie korzystają z pojazdów niskopodłogowych wyposażonych w najnowocześniejsze systemy m.in. informacji pasażerskiej czy monitoringu. Z drugiej strony poruszanie się po dużych miastach jest coraz trudniejsze ze względu na wszechobecne korki, a zanieczyszczenie środowiska w aglomeracjach miejskich aż w ok. 70 proc. pochodzi ze spalin pojazdów silnikowych. Jest też aspekt zdrowotny – spaliny i „siedzący” tryb życia osób korzystających na co dzień ze swojego samochodu niekorzystnie przekładają się na stan zdrowia. – Choć doskonale wszyscy zdajemy sobie sprawę, że podnoszenie jakości usług jest procesem ciągłym i wiele jeszcze pozostaje do zrobienia, to zachęcamy do skorzystania z komunikacji miejskiej i sprawdzenia, jak już wiele się zmieniło – zaznaczają organizatorzy kampanii.

Na plakatach nie zamieszczono konkretnych dat, bo kampania ma charakter uniwersalny – każdy jest dobry, aby zostawić swój samochód w garażu i skorzystać z komunikacji miejskiej.

Miasta, w których pojawiły się billboardy to: Białystok, Będzin, Bytom, Chorzów, Gdańsk, Gdynia, Gliwice, Katowice, Kraków, Poznań, Sosnowiec, Szczecin, Tychy, Warszawa, Wejherowo i Zabrze. Plakaty na taborze znajdą się dodatkowo w Bolesławcu, Bydgoszczy, Chojnicach, Ciechanowie, Elblągu, Inowrocławiu, Jarocinie, Kędzierzynie-Koźlu, Lublinie, Łodzi, Ostrowi Mazowieckiej, Ostródzie, Oświęcimiu, Pile, Poznaniu, Rokietnicy, Siedlcach, Stalowej Woli, Świdnicy, Tarnowie, Toruniu i Zielonej Górze.