Logo

Marketing MIX

Equinox Polska dla PKP Intercity

PKP Intercity rozstrzygnęło, rozpisany na początku listopada, przetarg na kampanię promocji cenowej – „Bilet Świąteczny”. Najlepiej ocenioną ofertę na planowanie i zakup mediów zaproponował dom mediowy Equinox Polska.

Do drugiego etapu przetargu zakwalifikowało się 5 domów mediowych. Equinox Polska zdobył największą liczbę punktów, ze wszystkich oferentów, a tym samym przedstawił najbardziej interesującą i najefektywniejszą strategię kompleksowych działań komunikacyjnych dopasowanych do założeń kampanii .

Podczas przygotowania naszej propozycji skupiliśmy się przede wszystkim na głównym celu kampanii, czyli maksymalizacji efektywnego zasięgu wśród osób z grupy docelowej – przyznaje Michał Kwit, Group Account Manager w Equinox Polska. Dodaje również, że elementem kluczowym było połączenie wizerunkowej jakości kampanii z efektywnością kosztową.

Bilet Świąteczny można kupić wcześniej, bez kolejek i pośpiechu, np. przez Internet. A to nie wszystko. Każdy, kto zaplanuje podróż i wykupi bilet w przedsprzedaży oszczędzi nawet do 1/3 jego ceny. Wystarczy kupić bilet co najmniej na 8 dni przed podróżą lub nawet z miesięcznym wyprzedzeniem. Z Biletem Świątecznym można podróżować od 1 grudnia do 10 stycznia. Sprzedaż ruszyła w piątek, 16 listopada. Oferta sprzedawana jest bez żadnych ograniczeń i obejmuje wszystkie pociągi Express InterCity oraz Express. Dodatkowo uwzględnia wszystkie standardowe ulgi i zniżki. Bilety Świąteczne można kupić przez Internet bilet.intercity.pl lub w kasach.

Kampania „Kup bilet wcześniej i podróżuj taniej nawet do – 30%” ma na celu zachęcenie odbiorców do korzystania z pociągów kategorii premium oraz do planowania i zakupu biletów z wyprzedzeniem. Motyw graficzny użyty w kreacji nawiązuje do okresu świąteczno – noworocznego, a samo hasło zachęca do kupowania biletów w przedsprzedaży. Grupę docelową stanowią osoby w wieku 18+, podróżujące przede wszystkim prywatnie, zamieszkałe w miastach do których dojeżdżają pociągi EIC/Ex.

Kampania Biletu Świątecznego, to nie tylko zmiana dotychczasowej komunikacji z naszymi Klientami – mówi Marcin Celejewski, Członek Zarządu PKP Intercity S.A.  – to również wskazanie kierunku zmian w PKP Intercity. Chcemy zaprezentować PKP Intercity jako dynamicznie zmieniającą się firmę, która w centrum zainteresowania stawia Klienta. Na początek proponujemy atrakcyjną ofertę na świąteczne podróże.

Zaplanowana przez Equinox kampania mediowa obejmuje szeroki media-mix, bazujący na wykorzystaniu radia, outdooru oraz Internetu. Podczas kampanii promocyjnej „Bilet Świąteczny” nie zabraknie również licznych, niestandardowych działań wspierających, przeprowadzanych m.in. sieci hipermarketów i w centrach handlowych oraz na uczelniach wyższych.

Kampania zaplanowana jest w czasie trwania promocji. Kreację graficzną kampanii reklamowej, na zlecenie domu mediowego Equinox Polska, stworzyła BGGA Warsaw Advertising Agency