Logo

Marketing MIX

Empik zachęca do czytania (nie tylko) w metrze

Grupa Ströer realizuje w warszawskim metrze ambientową akcję  społeczną polskiego lidera rynku dóbr kultury. Jak wynika z bada tylko 11% Polaków czyta ponad 7 pozycji rocznie, a aż 60% dorosłych w naszym kraju nie czyta książek w ogóle. Miedzy innymi takie dane pojawiły się na ścianach stacji metra Centrum w ramach organizowanej przez Empik akcji promującej czytelnictwo „A Ty do czego używasz książek?”. W ramach projektu stworzono 6 różnych kreacji.

– Kampania skierowana jest do wszystkich, którzy nie znają jeszcze przyjemności płynącej z czytania lub zdążyli o niej zapomnieć. W metrze została zrealizowana nieprzypadkowo – to właśnie podczas korzystania z komunikacji zbiorowej, kiedy nie musimy skupiać się na prowadzeniu samochodu, możemy delektować się lekturą, dzięki czemu podróż minie nam szybciej i milej. Jak pokazują badania, część z pasażerów wie to od dawna – 36% Polaków korzystających w drodze do pracy z transportu miejskiego deklaruje, że podczas przemierzania trasy czyta książki. Poprzez naszą akcję chcemy zachęcić do tego kolejnych – Monika Marianowicz, Menadżer ds.PR i Eventów w Empiku.

Kampania „A Ty do czego używasz książek?” rozpoczęła się 15 kwietnia b.r. i potrwa do końca miesiąca. Towarzyszą jej plakaty w sklepach sieci Empik, różnorodne aktywności w przestrzeni miejskiej oraz działania PR.

Za realizację akcji odpowiada Grupa Ströer. Kreację wykonał artysta grafik Grzegorz Sikora, autor bloga piktografiki.com i laureat Konkursu na Blog Roku 2011.