Logo

Marketing MIX

Mocna kampania przed majówką

W Katowicach makabryczny widok wraku rozbitego samochodu i wykrwawiających się w jego wnętrzu pasażerów zobaczyli piesi i kierowcy. Akcja jest elementem kampanii „Kierowco! Obudź się na wiosnę". W centrum Katowic rozdano – kierowcom i pieszym – 5000 ulotek informujących o zagrożeniach oraz statystykach wypadków drogowych.

Akcję zainaugurowano specjalnie przed zbliżającą się majówką. Według statystyk w Polsce w ubiegłym roku było ponad 37 tys. wypadków, w tym ok. 23 tys. przy dobrych warunkach atmosferycznych. Przyczynami jest najczęściej nadmierna prędkość oraz zły stan techniczny pojazdu.

– W 2012 r. wśród wypadków spowodowanych stanem techniczny samochodu będącym efektem zaniedbania kierowcy, najczęściej stwierdzono: braki w oświetleniu, w ogumieniu, usterki układu hamulcowego i układu kierowniczego – wymieniają specjaliści z sieci ProfiAuto, która zleciła przeprowadzenie akcji.

Powgniatany samochód jest po prawdziwym wypadku i został przywieziony ze złomowiska. Kierowca i pasażerowie, to aktorzy ze studium działającego przy Teatrze Śląskim.