Logo

Trade marketing

Retail Marketing Forum rośnie w siłęlista

23 kwietnia 2013 r. w Warszawie odbyła się szósta edycja organizowanego przez firmę Promedia spotkania branżowego Retail Marketing Forum. Impreza spotkała się z ogromnym zainteresowaniem i zgromadziła blisko 150 gości, wśród których znaleźli się przedstawiciele wielu renomowanych firm, centrów handlowych i sieci sklepów, m.in. Ultimate Fashion, House, Quiosque, Tatuum, Lavard, Recman, Levi’s, Real, Leroy Melin, Castorama, Paris Optique czy Organic Farma Zdrowia. Tematem przewodnim spotkania było zaprezentowanie i omówienie najnowszych i najskuteczniejszych sposobów pozyskiwania klientów w handlu detalicznym. Szczególny nacisk na spotkaniu został położony na przedstawienie i sposoby wdrażania najnowszych trendów w retailu. Uczestnicy forum dowiedzieli się, jak wykorzystać zaawansowane technologie w celu przyciągnięcia i utrzymania klientów.

Serię wykładów rozpoczął Mariusz Czerwiak, dyrektor w Dziale Najmu Powierzchni Handlowych w Jones Lang LaSalle, który przybliżył najnowsze trendy na rynku centrów handlowych. Następnie Maciej Kroenke, dyrektor Fern Partners, zaprezentował temat skutecznych i rentownych sposobów wykorzystywania promocji cenowych. Z kolei Jerzy Osika, prezes Promedia, w swojej prelekcji pokazał, jak powinniśmy dostosowywać techniki sprzedaży do płci klienta, jaki przekaz kierować do kobiet, a jaki do mężczyzn, jakie są ich potrzeby i oczekiwania. Natomiast z prezentacji Rafała Maciejczuka, dyrektora sprzedaży w Norco, słuchacze dowiedzieli się, jakie są najnowsze kierunki w wyposażeniu powierzchni handlowych.

Marka nie jest w stanie zaistnieć bez wyrazistego wizerunku – przedstawicielka firmy Lokis wygłosiła prelekcję, w której poddała analizie elementy wpływające na tożsamość danej marki, a także sposoby i trendy wystroju przestrzeni sprzedażowej na przykładzie salonów odzieżowych. Mirka Achinger, prezes ODL, wprowadziła zebranych w tajniki sprawnego zastosowania systemu informatycznego w celu skutecznego wdrażania nowych pomysłów i prześcignięcia konkurencji. Temat ten kontynuował Paweł Zięba, kierownik działu PC-market w Insoft, który na przykładzie niewielkiego rodzinnego biznesu pokazał zebranym, jak w czasie wszechobecnego kryzysu gospodarczego, przy pomocy dobrej i szybkiej informatyzacji, firma może nie tylko skutecznie bronić się przed zakusami większych graczy, lecz również zwiększać kreatywność i zaangażowanie własnych pracowników.

Grzegorz Popek, członek zarządu Retail Partner Polska, zwrócił z kolei uwagę na fakt, jak bardzo niezadowolony, milczący klient szkodzi marce – zwłaszcza w erze social media – i wskazał sposoby, jak tego uniknąć.
Zaprezentował aplikację „Happy or not”, która pozwala konsumentowi natychmiast wyrazić swoją opinię, już w samym salonie, tym samym nie tylko dając wartościową informację firmie, lecz również rozładowując niezadowolenie. Marek Górecki, dyrektor handlowy w OEX Divante, wprowadził zebranych w zagadnienie marketingu i sprzedaży w internecie. Zwrócił uwagę na jego ogromne znaczenie we współczesnych czasach dla osiągnięcia sukcesu firmy i utrzymania pozycji rynkowej.

Barbara Molga, specjalista ds. e-commerce w Grupie Unity, poddała analizie sposoby promocji i walki o klienta w segmencie sklepów internetowych w sektorze mody. Zebrani mogli dowiedzieć się także o problemach, jakie mają do pokonania właściciele salonów stacjonarnych, którzy chcą zaistnieć w świecie e-sklepów.

Ciężko jest funkcjonować w e-marketingu bez odpowiedniej bazy klientów – Beata Horodniczy, dyrektor generalny i prezes zarządu DCN Direct – przybliżyła temat ochrony danych osobowych w marketingu bezpośrednim, podając praktyczne informacje o tym, jak dużą wartość ma dobra baza danych klientów, jak ważna jest ochrona ich prywatności, a także jak mądrze wybrać agencję pomagającą tworzyć wspomniany zbiór informacji. Wykłady zakończyła prelekcja Sebastiana Brodowskiego, marketing managera Sare, który na przykładzie sieci C&A pokazał skuteczne metody wykorzystywania e-mail marketingu w komunikacji do kobiet.

Wykłady stanowiły nie tylko doskonałą inspirację do przemyśleń nad perspektywicznym rozwojem własnego biznesu, lecz także do wymiany doświadczeń z licznie zgromadzonymi gośćmi. Uczestnicy mogli pogłębić swoją wiedzę z wykładów i dowiedzieć się więcej na temat prezentowanych rozwiązań na stoiskach partnerów spotkania. W części wystawienniczej wzięły udział takie firmy, jak: OEX Divante, Norco, Korczowa Dolina, ODL, Sare, Lokis, Checkpoint, Messe Frankfurt.

Partner Główny: OEX DivantePartner Strategiczny: NorcoPatron: Polska Rada Centrów HandlowychPartnerzy: Korczowa Dolina, Insoft, Grupa Unity, ODL, Sare, DCN Direct, Lokis, SMS Przypominacz, Checkpoint, Tendence (Messe Frankfurt), Insert, Navireo, Grupa Hands, Ars Retail, New Store Europe.Sponsorzy upominków: Krenig, Henri Lloyd, Eiei, Teatr Capitol, Dwór Konstancin, By Dziubeka, Wasa, HS Wrześniak, HS Julia, Elfa Pharm, Lambre, Bulaggi, OnePress, Herbata.net, Floslek, Paris Optique.

OOH magazine był patronem medialnym wydarzenia.