Logo

Marketing MIX

Unikalna kampania Coca-Coli

Coca-Cola rozpoczyna unikalną kampanię, w której jedno z kultowych logo na puszkach i butelkach napoju zostało zastąpione najczęściej używanymi w Polsce imionami, pseudonimami  i pieszczotliwymi określeniami, m.in. Kasia, Marek, Tomek, Mistrz, Skarb czy Misio.

– Staramy się, aby każdy konsument mógł znaleźć butelkę ze swoim imieniem lub imieniem bliskich osób, ponieważ na opakowaniach Coca-Coli znajduje się ponad 150 najpopularniejszych imion w Polsce, które używane są przez blisko 90% osób w wieku 12 – 29 lat. W procesie druku etykiet imiona były nanoszone losowo, proporcjonalnie do częstotliwości występowania ich w polskim społeczeństwie. Skomplikowanym obszarem były działania produkcyjno-logistyczne, aby sprawnie i na czas zamienić w sklepach tradycyjne opakowania Coca-Coli na jej kreatywną odsłonę. – przekonuje Alicja Jelec, odpowiadająca za markę Coca-Cola w Coca-Cola Poland Services.

Innowacyjnym elementem kampanii „Podziel się radością” są unikalne opakowania Coca-Cola: puszka 330ml, butelka 500ml i dostępna od 1 lipca butelka o pojemności 1l.

– Choć Coca-Cola to marka ikona jesteśmy otwarci na kreatywne rozwiązania. Chcemy pozytywnie zaskakiwać naszych konsumentów. Liczymy na to, że puszki butelki z imionami będą przebojem tego lata – dodaje Beata Ptaszyńska-Jedynak, kierownik ds. komunikacji i kontaktów zewnętrznych Coca-Cola Poland Services.

Nowa kampania Coca-Cola zaplanowana jest na okres od 6 maja do połowy sierpnia i otrzyma silne wsparcie w wybranych kanałach sprzedaży tradycyjnej i nowoczesnej. Będą to m.in. promocje, materiały POS. Coca-Cola przeprowadzi również liczne działania konsumenckie, m.in. sampling oraz wiele ogólnopolskich imprez. Zwieńczeniem kampanii będzie Coke Live Music Festival (Kraków, 9-10 sierpnia).

Kampania będzie również intensywnie komunikowana za pośrednctwem wielu kanałów komunikacji, np.: telewizji, działań digital, w mediach społecznościowych, w blogosferze, poprzez interaktywne formaty outdoor’owe.

Przygotowanie spotu reklamowego powierzono agencji McCann, media cyfrowe i społecznościowe agencjom K2 Internet i Next, media zakupił dom mediowy Starcom zaś za działania public relations odpowiada Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants.