Logo

Marketing MIX

„Naiwni” – Zachodniopomorskie przeciw marihuanie

Samorząd Województwa Zachodniopomorskiego startuje z kampanią skierowaną do młodych ludzi, w wieku od 13 do 25 lat. Akcja prowadzona pod hasłem „Naiwni” podkreśla zagrożenia wynikając z palenia marihuany, a jej głównym celem jest obalanie stereotypów związanych z jej pozorną nieszkodliwością.

Spot i plakaty akcji przekonują, że to taki sam mit, jak twierdzenie, że Jim Morrison żyje, kosmici istnieją, a dredy są robione z kurzu. Samorząd Województwa Zachodniopomorskiego, organizator akcji,  tłumaczy, że jest ona odpowiedzią na wyniki przeprowadzonego w tym regionie dwa lata temu badania ESPAD. Rezultaty badań pokazały m. in. że młodzi ludzie są przekonani, iż palenie konopi nie szkodzi zdrowiu, a spośród substancji nielegalnych przetwory konopi są relatywnie najbardziej dostępne.

Kampania, o charakterze regionalnym,  prowadzona jest przede wszystkim w Szczecinie. Obejmuje 14 billboardów, tysiąc plakatów oraz spot telewizyjny, a także działania w Internecie (serwis naiwni.wzp.pl, fanpage na Facebooku „Naiwni”).