Logo

Marketing MIX

Branża reklamy: Chcemy bardziej kreatywnej pracy

Badania przeprowadzone przez McCann Truth Central nie pozostawiają złudzeń – 56 proc. pracowników amerykańskiej branży reklamowej przyznaje potajemnie, że chcieliby uczestniczyć w bardziej kreatywnych projektach. 70 proc. osób zarządzających agencjami mówi bez ogródek: najlepsze mamy za sobą.

Na pytanie o kondycję współczesnej branży reklamowej szukał odpowiedzi McCann Truth Central przeprowadzając badanie wewnątrz samej branży. Wykorzystując metodę jakościową, zbadano prawie 500 pracowników agencji reklamowych w Stanach Zjednoczonych.

Raport z badania, "The Truth about Advertising", pokazuje, że 57 proc. pracowników amerykańskich firm reklamowych uważa, że branża ma problem z przyciągnięciem i utrzymaniem utalentowanych ludzi. W rezultacie najlepsi i najbardziej obiecujący absolwenci, wprost z uczelni zmierzają do  gigantów z Doliny Krzemowej czy firm na Wall Street. Co więcej, ponad połowa pracowników agencji przyznaje, że mogłaby robić coś bardziej kreatywnego. Dodatkowo, praca w agencji reklamowej straciła swój dawny prestiż, jest uważana za mniej aspirującą w porównaniu np. do konsultingu czy fotografii.

Z kolei 43 proc. ankietowanych potwierdza, że ich rodzice nie mają pojęcia o tym na czym polega ich praca. Prawie 80 proc. respondentów uważa, za oczywiste, że do ich zadań należy „sprzedawanie” biznesu ich klientów, niestety niewielu uważa za ważne „sprzedawanie” ich własnej pracy.

Wśród osób na stanowiskach kierowniczych i zarządzających w agencjach reklamowych aż 70 proc. ocenia, że branża najlepsze czasy ma już za sobą. Mity na temat minionych, złotych czasów podtrzymywane są jednocześnie przez kulturę masową, jak i samą branżę.