Logo

Marketing MIX

Polska reklama – teraz w dół, ale w 2014 zyska 6 proc

– Rynek polskiej reklamy aktualnie odnotowuje spadek, natomiast bazując na danych historycznych, prognozujemy jego odbicie – informują  analitycy z domu maklerskiego PKO BP na łamach wirtualnemedia.pl.

Analitycy DM PKO BP szacują, że w tym roku rynek zmaleje o 6 proc, dodają jednak, że już teraz stacje telewizyjny  sygnalizują wyhamowanie negatywnej dynamiki w nadchodzących kwartałach. Wraz z początkiem 2014 r. powinien rozpocząć się wzrosty na całym rynku reklamowym, który w całym roku wyniesie 6 proc.

Zdaniem analityków na odbiciu reklamowego rynku zyskają spółki telewizyjne: TVN i Cyfrowy Polsat. Ze względu na potencjał wzrostu szacowany na 30,7 proc. dla akcji TVN (przy wycenie na poziomie 13,1 zł), DM PKO BP zmienił dla nich rekomendację z „trzymaj” na „kupuj”. Natomiast dla akcji Cyfrowego Polsatu (przy wycenie 20,4 zł) pozostaje rekomendacja „trzymaj”, a ich potencjał wzrostu jest estymowany na 11,5 proc.

Fot. © rangizzz – Fotolia.com