Logo

Marketing MIX

PIAP kolejny raz zwraca się do Ministerstwa Finansów

Polska Izba Artykułów Promocyjnych w wyniku kontynuowania podjętych wcześniej kroków – walki o podniesienie limitów kwotowych prezentów o małej wartości zwraca się po raz kolejny do Ministerstwa Finansów z prośbą o ponowne rozważenie podniesienia limitów kwotowych. Tym razem Polska Izba Artykułów Promocyjnych w swoim piśmie zwraca uwagę na fakt nierównego traktowania podmiotów gospodarczych.

Chcielibyśmy zwrócić szczególną uwagę na fakt, iż firmy dokonujące zakupów artykułów reklamowych na cele akcji promocyjnych to przede wszystkim średnie i małe przedsiębiorstwa, głównie o polskim kapitale (99,83% podmiotów), których budżety na działania marketingowe nie pozwalają na większe inwestycje typu reklama w TV, billboardy (ATL). Artykuły promocyjne – gadżety reklamowe są doskonałymi nośnikami reklamowymi, na które mniejsze firmy mogą sobie pozwolić w swoich działaniach promocyjnych, zwiększając tym samym swoją sprzedaż a w następstwie wpływy do budżetu państwa.

Wprowadzenie limitów kwotowych na tak niskim poziomie stały się odczuwalne dla całej branży artykułów promocyjnych, która zanotowała spadek sprzedaży artykułów reklamowych powyżej ceny 10 zł.