Logo

Marketing MIX

Wrocław Airport z nowym logiem autorstwa Krzysztofa Pilcha

Port Lotniczy Wrocław wybrał nowy logotyp. Wrocławskie lotnisko przez następne lata będzie reprezentował znak autorstwa grafika – Krzysztofa Pilcha. Jego praca wygrała z ponad 350 zgłoszeniami z Polski i ze świata.

Autora zwycięskiego projektu zainspirował falisty dach lotniska przypominający wprawione w ruch klawisze fortepianu. – To ogromny sukces wygrać tak ważny konkurs – mówi Krzysztof Pilch, autor zwycięskiego logo. – Zależało mi, by w prostej formie oddać unikatowy charakter wrocławskiego terminalu, jednego z najciekawszych, nowych obiektów architektonicznych w Polsce. Chciałem również pokazać pozytywne emocje związane z ideą latania – stąd w projekcie samolot wznoszący się do lotu – dodaje.

Zwycięski logotyp przekonał organizatorów prostym i uniwersalnym charakterem, który najlepiej oddaje zmodernizowany wizerunek portu. Dzięki anglojęzycznemu napisowi pozostaje zrozumiały dla obcojęzycznych podróżnych. – Nowy logotyp w jasny sposób sygnalizuje, że na lotnisku we Wrocławiu sporo się zmieniło. To nowy obiekt, nowa jakość latania ze stolicy Dolnego Śląska, a teraz też nowy znak graficzny – mówi Jarosław Sztucki, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Porcie Lotniczym Wrocław.

– Dwie niebieskie płaszczyzny wyraźnie symbolizują dynamikę, niebo, marzenia o lataniu, ale również są to barwy związane ze stabilnym biznesem i powagą miejsca. Biała przestrzeń pomiędzy nimi oraz naokoło znaku wpływa na wyobraźnię, dodając mu lekkości oraz odrębności. Całość jest niezwykle czytelna zarówno w pomniejszeniu, jak i na dużym formacie – opisuje zwycięski projekt Jakub Deryng-Dymitrowicz, wiceprezes Agencji Reklamowej CzART, ekspert komisji.