KGHM rozpoczął realizację programu budowy i umacniania swojej pozycji jako czołowego globalnego producenta, kontrahenta i pracodawcy. Pod hasłem „Rozwińmy markę, rozwińmy skrzydła” w spółce ruszył program aktualizacji wizerunku. Ma on na celu zbudowanie spójnego, odpowiadającego najwyższym standardom światowym, systemu wartości, tożsamości, architektury marki, systemu identyfikacji wizualnej oraz komunikacji.
– Naszym celem jest miejsce w pierwszej dziesiątce firm surowcowych na świecie. Aby to osiągnąć, musimy nie tylko pozyskiwać nowe złoża, projekty, zwiększać produkcję, ale także zbudować i umocnić naszą globalną pozycję – mówi Herbert Wirth, prezes KGHM Polska Miedź SA – Grupa KGHM chce działać pod spójną, kompletną marką, jest to kluczowe w wewnętrznej i zewnętrznej komunikacji firmy ze wszystkimi grupami interesariuszy.
Aktualizacja wizerunku jest wsparciem realizacji ambitnych celów biznesowych spółki. Zastosowanie najwyższych, światowych standardów w zakresie tożsamości, komunikacji i wspólnych wartości będzie miało pozytywny wpływ na rozwój działalności spółki w Polsce i za granicą. Silna pozycja spółki to gwarancja stabilizacji i utrzymania dobrych warunków pracy dla osób zatrudnionych w KGHM. To także szanse samorozwoju, awansu w globalnej, międzynarodowej firmie działającej pod wspólną, spójną marką, kierująca się jasnymi wartościami. To także duma z przynależności do organizacji, której marka jest rozpoznawalna na świecie.
Po raz pierwszy w historii KGHM Polska Miedź i KGHM International przejdą kompleksowy audyt i badania w zakresie wizerunku zarówno wśród pracowników różnych szczebli oraz wśród wybranych zewnętrznych grup docelowych. Efekty wielomiesięcznych prac zaprezentowane zostaną w grudniu tego roku. W ten sposób KGHM zbuduje odpowiadający najwyższym standardom światowym system wartości i komunikacji, który będzie obowiązywał w Grupie Kapitałowej.
– Budujemy silną markę o dużym zaufaniu i dużym potencjale społecznym – mówi Adam Sawicki, wiceprezes KGHM ds. korporacyjnych. – Poza rolą marki w budowaniu relacji z różnymi grupami interesariuszy, marka stanowi także współcześnie kluczowy element budujący wartość biznesu.
Konsorcjum realizujące projekt zostało wybrane w wyniku przetargu, w którym uczestniczyły czołowe światowe firmy reklamowe i badawcze. W jego skład wchodzą dwaj globalni gracze: agencja reklamowa Grey Group oraz instytut badawczy Millward Brown. Konsorcjum współpracuje ze specjalistycznymi firmami, które są liderami w swoim obszarze: agencją interaktywną POSSIBLE, KW43 – firmą zajmująca się zagadnieniami brand design, SGS, światową firmą specjalizującą się w kwestiach CSR, inspekcji, weryfikacji, testowania i certyfikacji, z Solski Burson-Marsteller, polskim biurem jednej z wiodących światowych agencji PR, oraz MediaCom, domem mediowym, liderem na polskim rynku i silnym graczem globalnym.