Logo

Marketing MIX

Polski koncept od Digital One wdrażany na świecie

Agencja Digital One wygrała konkurs na projekt międzynarodowej akcji dla Lipton Ice Tea (LIT), realizującej filozofię Drink Positive tej marki w obszarze digital. Koncept o nazwie „Smilie Project” zostanie wdrożony na co najmniej 10 rynkach na całym świecie, z możliwością rozszerzenia go na kolejne. Właśnie dziś projekt zrealizowany według tego pomysłu rusza w Polsce. Potrwa około 2 miesięcy.

Konkurs został ogłoszony globalnie przez centralę Lipton Ice Tea w 2012 roku na wszystkich rynkach gdzie jest obecna marka Lipton Ice Tea. Skierowany był do lokalnych agencji współpracujących z marką Lipton Ice Tea na danym rynku. Zadaniem było przygotowanie pomysłu na angażującą aktywację dla marki, w duchu filozofii brandu "Drink Positive!", w obszarze digital. Propozycja Digital One została uznana za najlepszą i wygrała konkurs.

Projekt nosi nazwę "Smilie Project" i opiera się na "uśmiechu" jako wypadkowej filozofii "Drink Positive!". Oparty będzie w dużej mierze o działania w mediach społecznościowych. Projekt zostanie wdrożony w najbliższym czasie na co najmniej 10 rynkach Lipton Ice Tea na całym świecie. Dziś startuje w Polsce i będzie się składał z 3 cyklicznie uruchamianych aktywacji, opartych o 3 „uśmiechnięte aplikacje”.

Aplikacje będą uruchamiane cyklicznie w trakcie trwania całej akcji. Smilie Project będzie wsparty kampanią w Facebooku, całość potrwa około 2 miesięcy.

Digital One współpracuje z Pepsi Cola General Bottlers Poland Sp. z o. (dystrybutorem marki Lipton Ice Tea) strategicznie od 2001 roku. Agencja obsługiwała i obsługuje wiodące brandy z portfolio tego marketera. Obsługę marki Lipton Ice Tea agencja zdobyła w przetargu rozstrzygniętym w kwietniu 2010 r.  Od tego momentu Digital One przeprowadziła dla Lipton Ice Tea szereg projektów strategicznych – m.in. wprowadzała tę markę do internetu, tworząc dla niej kompleksową strategię komunikacji w obszarze digital oraz wdrażając cały internetowy ekosystem dla tego brandu. Agencja przygotowywała też m.in. działania wspierające w internecie rynkowe debiuty nowych smaków Lipton Ice Tea – Lipton Ice Tea Malinowa oraz Lipton Ice Tea Green Mango, czy launch mrożonej herbaty Lipton Ice Tea Green Lemon (kampania „Lekka z natury”).