Logo

Marketing MIX

Poznań zaprasza Berlińczyków

Poznań aktywnie promuje się na strategicznych dla siebie rynkach zagranicznych. Akcje promocyjne prowadzone przez Miasto mają na celu zwiększyć ruch turystów zagranicznych w Poznaniu. Każda z kampanii  dopasowana jest do lokalnego rynku i zawiera charakterystyczne elementy mające przyciągnąć jak największą uwagę grup docelowych. W lipcu Miasto promowało się w Irlandii. Tym razem obszarem działań reklamowych jest Berlin i jego okolice.

Kampania promocyjna w Irlandii ruszyła na początku lipca i przez miesiąc była obecna w irlandzkim radiu oraz na największych internetowych portalach informacyjnych. Celem kampanii było zaproszenie mieszkańców Dublina i okolic do odwiedzenia miasta, w którym tak dobrze bawili się podczas ubiegłorocznego turnieju UEFA EURO 2012™. Elementem promocji Poznania była strona www.poznan.travel, która posiada funkcjonalność pozwalającą kompleksowo zaplanować podróż do Poznania.

Statystyki odwiedzin strony pokazały, że w trakcie kampanii realizowanej w Dublinie, połowa wejść pochodziła właśnie z Irlandii. Kampania została zauważona także przez irlandzkie media – np. portal internetowy www.dailyedge.ie opublikował artykuł potwierdzający, że Poznań to jedno z bardziej przyjaznych Irlandczykom miejsc w Europie. Autor artykułu, Michael Freeman w odniesieniu do kampanii promocyjnej Poznania napisał – Thank you Poznań! We love you too! Potwierdziły to też liczne komentarze Irlandczyków pod artykułem.

Odwiedziłem Poznań w zeszłym roku podczas turnieju UEFA EURO 2012™. To miasto z najwyższej półki – pisze użytkownik Martin Harkin. Działania promocyjne prowadzone były także na oficjalnym profilu Miasta na portalu Facebook. Podczas akcji profil wzbogacił się o ponad 500 nowych fanów z Irlandii. Banery wyświetlane na portalach informacyjnych (IrishTimes.ie, Examiner.ie oraz Breakingnews.ie) dotarły do niespełna 814 tysięcy użytkowników.

Jednocześnie trwa kampania promocyjna w Berlinie mająca na celu zaprosić mieszkańców Poznania do odwiedzenia Berlina. Grupą docelową są młodzi mieszkańcy w przedziale wiekowym 18-35 lat. Obecny w czterech stacjach radiowych (98,8 Kiss FM, 104,6 RTL, Energy Berlin, Star FM 87,9) spot wykorzystuje motyw popularnych berlińskich niedźwiedzi, które licznie odwiedzają poznańskie atrakcje takie jak Stary Rynek, Malta czy Stary Browar. Nagranie podkreśla przyjacielskie relacje pomiędzy mieszkańcami obu miast. Niedźwiedzie z mieszkańcami Poznania chętnie robią… „miśki” – bo tak właśnie witają się najbliżsi sąsiedzi.

Oprócz rozgłośni radiowych, kampania obecna jest także na czterdziestu billboardach oraz niemal trzystu słupach reklamowych. Obecność akcji w internecie koncentruje się na banerach, które pojawiły się na dwóch portalach o charakterze informacyjno-rozrywkowym (meinestadt.de oraz web.de) oraz szeregu witryn o tematyce podróżniczej i imprezowej. Kampania tak samo jak w przypadku akcji w Irlandii obecna jest też na Facebook’u.

Zarówno spot radiowy, billboardy, jak i banery w sieci zapraszają berlińczyków do odwiedzenia strony www.poznan.travel, która od niedawna dostępna jest także w języku niemieckim – Kampania promocyjna skierowana na rynek berliński pokazuje, że chcemy mocniej zaistnieć w świadomości berlińczyków jako miejsce, które warto odwiedzić w wolny weekend. Oba miasta są do siebie w pewnym stopniu podobne, a ich mieszkańcy łatwo znajdują wspólny język. Dodatkowo ośrodki te są ze sobą bardzo dobrze skomunikowane – mówi Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji Miasta. Kampania promocyjna potrwa do ósmego września. Za kreację kampanii odpowiedzialna była agencja reklamowa JUST a za zakup mediów Media Concept.