Rosyjska tenisistka Maria Szarapowa chce zmienić swoje nazwisko na Sugarpova, aby rozreklamować linię słodyczy, której jest właścicielką.
Szarapowa, mieszkająca aktualnie na Florydzie, złożyła wniosek do sądu o zmianę nazwiska na Sugarpova na czas trwania US Open. Taką nazwę nosi jej własna linia słodyczy, której logo ma się również pojawić na stroju tenisistki w trakcie turnieju.
Aby zrealizować ten plan, sportsmenka potrzebuje także zgody organizatorów US Open. Jak zapewniają jej menadżerowie, kwestie prawne mają nie stanowić tutaj żadnego problemu. Tymczasem sam pomysł spotkał się z krytyką ze strony amerykańskiej branży marketingowej.
Marka cukierków Sugarpova została wprowadzona na rynek przed ubiegłorocznym US Open. Można jej kupić w luksusowych hotelach lub poprzez sprzedaż wysyłkową. Słodycze dostępje są w 15 kształtach, wśród których są m.in. pająki, damskie szpilki, usta oraz piłki tenisowe.
Szarapowa planuje poszerzenie asortymentu swojej marki o kosmetyki, ubrania oraz akcesoria modowe.
Zmiana nazwiska w celach marketingowych wśród sportowców już się zdarzała, w 1999 roku
jeden z graczy futbolu australijskiego, Gary Hocking, zmienił swoje nazwisko na Whiskas, za co jego klub miał otrzymać 80 tys. dolarów.