Logo

Marketing MIX

Sugarpova, rosyjska tenisistka zmienia nazwisko

Rosyjska tenisistka Maria Szarapowa chce zmienić swoje nazwisko na Sugarpova, aby rozreklamować linię słodyczy, której jest właścicielką.

Szarapowa, mieszkająca aktualnie na Florydzie, złożyła wniosek do sądu o zmianę nazwiska na Sugarpova na czas trwania US Open. Taką nazwę nosi jej własna linia słodyczy, której logo ma się również pojawić na stroju tenisistki w trakcie turnieju.

Aby zrealizować ten plan, sportsmenka potrzebuje także zgody organizatorów US Open. Jak zapewniają jej menadżerowie, kwestie prawne mają nie stanowić tutaj żadnego problemu. Tymczasem sam pomysł spotkał się z krytyką ze strony amerykańskiej branży marketingowej.

Marka cukierków Sugarpova została wprowadzona na rynek przed ubiegłorocznym US Open. Można jej kupić w luksusowych hotelach lub poprzez sprzedaż wysyłkową. Słodycze dostępje są w 15 kształtach, wśród których są m.in. pająki, damskie szpilki, usta oraz piłki tenisowe.

Szarapowa planuje poszerzenie asortymentu swojej marki o kosmetyki, ubrania oraz akcesoria modowe.

Zmiana nazwiska w celach marketingowych wśród sportowców już się zdarzała, w 1999 roku
jeden z graczy futbolu australijskiego, Gary Hocking, zmienił swoje nazwisko na Whiskas, za co jego klub miał otrzymać  80 tys. dolarów.