Logo

Marketing MIX

Nominacje XIV edycji Effie Awards.

Do tegorocznej edycji konkursu Effie agencje komunikacji marketingowej oraz reklamodawcy zgłosili 154 kampanie w 20 kategoriach. Prace były oceniane przez 73-osobowe jury pod przewodnictwem Mirosława Godlewskiego, Prezesa Zarządu Netia SA oraz pod opieką 5 przewodniczących grup jurorskich. Finalnie tegoroczne jury nominowało do nagród Effie 52 kampanie. Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w trakcie Gali Effie Awards 14 października 2013 r. w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie.

Tegoroczne obrady on-line poprzedziło spotkanie jurorów i wspólne czytanie briefów oraz dyskusje. Następnie od 8 lipca do 12 sierpnia jury oceniało prace on-line, a w dniu 5 września, podczas obrad off-line (wspólna dyskusja), zagłosowało na nominacje i nagrody w poszczególnych grupach:

Gr. 1. Żywność, Art. nieżywnościowe, Napoje, Leki i suplementy diety: przewodniczący grupy – Marcin Kubajczyk, Global OTC Director, Polpharma
Gr. 2. Digital, Dobra konsumenckie, E-commerce/e-services/m-commerce, Retail, Usługi: przewodniczący grupy – Bartosz Gołębiowski, Dyrektor Kreatywny i Założyciel, GONG
Gr. 3. Pro Bono, Kampanie dot. edukacji społecznej, kampanie CSR, Promocja miejsc
i wydarzeń oraz sponsoring kultury i sportu, Media: przewodniczący grupy – Jaromir Sroga, Dyrektor Biura Reklamy, Członek Zarządu, EUROZET
Gr. 4. Bankowość, Ubezpieczenia i inwestycje, Telekomunikacja: przewodniczący grupy – Wojciech Pronobis, Dyrektor Departamentu Marketingu Usług Postpaid, T-mobile Polska
Gr. 5: Launch, Long term, Limited budget, Media idea: przewodniczący grupy – Piotr Chęcielewski, Wiceprezes Zarządu ds. Marketingu, Carlsberg Polska

Na obu etapach głosowania jury musiało przemyśleć i ocenić prace przyznając punkty
w 4 obszarach wymaganych do oceny efektywności kampanii: wyzwanie strategiczne i przyjęte cele, idea komunikacyjna, rozwinięcie idei w działania reklamowe oraz efekty komunikacji. Na obu etapach oglądano również prace kreatywne i przesłane przez zgłaszających filmy o kampanii.