Logo

Marketing MIX

Warsaw International Media Summit

Dyskusje, ciekawi prelegenci, pełna reprezentacja rynku: odbyła się kolejna już edycja Warsaw International Media Summit oraz równoległa do niej konferencja Zmiany w Regulacjach i Prawie Świata Telekomunikacji i Mediów.

Projekt współtworzony przez Radę Programową, działająca pod przewodnictwem Prezes Beaty Mońka, w której zasiadają kluczowi przedstawiciele administracji oraz rynku, m.in. Minister Michał Boni (MAiC); Prezes Magdalena Gaj (UKE); Prezes Mariusz Gaca (Orange Polska), Prezes Juliusz Braun (TVP); Dyrektor Artur Waliszewski (Google Polska); Prezes Simon Boyd (UPC); Prezes Edward Miszczak (TVN) miał swoją 6-stą odsłonę w dniach 9-10 października 2013 r., w hotelu Marriott w Warszawie.

Kongres uroczyście otworzył Gość Honorowy wydarzenia Minister Administracji i Cyfryzacji – Michał Boni, który wziął również udział w debacie poświęconej Big Data. Minister podkreślił, że Polska jest w zasadzie jedynym krajem, w którym ta dyskusja ma taki realny charakter. Pracujemy w zespołach warsztatowych, ze środowiskami biznesowymi, ze środowiskami obywatelskimi, czy z przedstawicielami świata nauki. Zgłaszamy postulaty i forsujemy to, żeby Rada Europejska, która będzie miała miejsce w dniach 24-25 października, podjęła ten temat.

W ramach panelu zaproszeni Goście próbowali odpowiedzieć na pytanie jaka jest skala realnych korzyści i zagrożeń, jak prowadzić biznes  nie naruszając prywatności klientów oraz czy dane mogą być katalizatorem dla dotkniętej kryzysem gospodarki. W dyskusji prowadzonej przez Ireneusza Piecucha (Poczta Polska), obok Pana Ministra Boniego zasiedli: dr Wojciech Wiewiórowski (GIODO), Maciej Witucki (TP), Piotr Czarnecki (Raiffeisen Polbank), Andrzej Horawa (Teradata).

Kolejne dyskusje w  ramach Kongresu dotyczyły kluczowych zagadnień związanych z funkcjonowaniem branży mediowej i telekomunikacyjnej, między innymi: cyfryzacji i wykorzystania nowych częstotliwości, budowania marki w świetle nowego modelu konsumpcji mediów. Uczestnicy dyskutowali o zmianie zachowania konsumenta na przestrzeni ostatniej dekady oraz sposobach sprostania ich oczekiwaniom. Próbowali też odpowiedzieć na pytanie jak uczynić polski rynek reklamowy bardziej atrakcyjnym dla międzynarodowych graczy.
Zwieńczeniem kongresu była Wielka Gala Best in Media, w ramach której uhonorowane zostały osoby, firmy, przedsięwzięcia, którzy szczególnie przyczyniają się do rozwoju polskiego sektora mediów. Laureatami konkursu zostali: Agnieszka Odorowicz (Człowiek Roku 2013), P4 (Firma Roku 2013), Newborn (Innowator Roku 2013). Wydarzeniem Roku 2013 Rada Programowa ogłosiła przeprowadzony z sukcesem proces cyfryzacji (wspólna nagroda dla UKE, MAiC i KRRiT).