Logo

Marketing MIX

Okruchy prozy – czyli lektura do rogalika na oryginalnym opakowaniu

Od 14 października w sklepach firmowych Piekarni Szwajcarskiej na papierowych opakowaniach pojawiły się „okruchy prozy”. Na torebkach znajdują się fragmenty prozy pisarzy niemieckojęzycznych. Akcja ma na celu promocję portalu poświęconego literaturze niemieckiego obszaru językowego – literatur.pl.

Literatur.pl to portal, który powstał z inicjatywy i przy współpracy Austriackiego Forum Kultury w Warszawie, Goethe-Institut, Szwajcarskiej Fundacji dla Kultury Pro Helvetia i serii wydawniczej Kroki/Schritte. Portal, stworzony z myślą o osobach interesujących się literaturą niemieckojęzyczną, ma postać linkowiska umożliwiającego śledzenie informacji o autorach, nowościach wydawniczych, spotkaniach z twórcami, spektaklach teatralnych i wszelkich innych wydarzeniach związanych z literaturą niemieckiego obszaru językowego.

Obecnie do współpracy została zaproszona kolejna firma związana z obszarem niemieckojęzycznym – Inter Europol czyli znana z piekarsko-ciastkarskich wyrobów Piekarnia Szwajcarska.

– Chcieliśmy w niestandardowy sposób zwrócić uwagę na to, że literatura jest ważnym elementem naszego życia – tłumaczą organizatorzy. – Literatura niemieckojęzyczna postrzegana jest jako trudna – chcemy pokazać, że jest bezsprzecznie warta czytania. Jeśli przy śniadaniu uśmiechnie się lub wciągnie w fabułę choć kilka osób, akcję będziemy mogli uznać za udaną – dodają organizatozy.

Większe fragmenty prezentowanych na torebkach tekstów znaleźć można na literatur.pl.

Materiał opracowany na podstawie informacji leniva www.lenivastudio.com