Logo

Marketing MIX

Nowa kampania: Poznań znów przyciąga najlepszych

230 kierunków studiów do wyboru, nowoczesne centra dydaktyczne i bogate programy wymiany zagranicznej, usprawniające wejście absolwentów na rynek pracy – to oferta poznańskich szkół wyższych skierowana do tegorocznych maturzystów. Miasto Poznań, chcąc powiększyć liczne 130 tysięczne grono studentów, po raz czwarty rusza z kampanią promocyjną „Poznań przyciąga najlepszych”. Spoty reklamowe emitowane będą w kinach, telewizji i w Internecie.

Koncepcja kampanii – podobnie jak w ubiegłych latach – opiera się na zaproszeniu do Poznania na studia najlepszych maturzystów. Techniczne zastosowanie Internetu, bioinformatyka, projektowanie mebli czy lutnictwo artystyczne – to tylko niektóre kierunki, spośród których mogą wybierać przyszli studenci.

– Poznańskie uczelnie od lat należą do najlepszych w kraju, ale zdajemy sobie sprawę, że maturzyści dokonując wyboru analizują nie tylko propozycje szkół wyższych. Dlatego od lat przekonujemy, że w Poznaniu można rozwijać swoje pasje, wymieniać doświadczenia, a także korzystać z szerokiej oferty kulturalnej i sportowej – mówi Ryszard Grobelny, prezydent Miasta Poznania.

W tym roku w ramach kampanii „Poznań przyciąga najlepszych” wykorzystana zostanie kreacja z poprzedniej edycji. – Ubiegłoroczna kampania została bardzo pozytywnie odebrana. W Internecie spot promocyjny obejrzało blisko 120 tys. osób, prawie połowa z nich weszła na stronę internetową projektu i zapoznała się z ofertą miasta. Sięgamy po sprawdzone narzędzie. Jestem przekonany, że wybrany rok temu motyw spotka się
z pozytywną reakcją także tegorocznych maturzystów – tłumaczy Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji Miasta.

Główną platformą tegorocznej kampanii, dopasowaną do profilu odbiorcy, jest Internet i telewizja. Grupą docelową są bowiem przede wszystkim maturzyści, ich rodzice lub opiekunowie oraz osoby potencjalnie zainteresowane studiami podyplomowymi. W telewizji kampania koncentruje się na stacjach tematycznych, głównie o profilu rozrywkowym. Natomiast w Internecie spoty i banery promocyjne pojawią się na portalach społecznościowych i stronach o tematyce studenckiej. Aby przekonać kandydatów, Miasto Poznań równocześnie ze startem kampanii ponownie uruchamia też specjalną zakładkę na profilu miejskim w serwisie Facebook – www.facebook.com/poznan do aplikacji „Tu rządzą najlepsi”. W kilku miastach w Polsce spoty promocyjne będą emitowane także w kinach, poprzedzając seanse filmów skierowanych do wybranych grup docelowych. Kampania promocyjna, z wykorzystaniem wymienionych kanałów komunikacji, potrwa od początku listopada do połowy grudnia.

Od 25 października rusza także kolejna edycja konkursu „Poznań przyciąga najlepszych”. W skierowanej do przyszłych studentów akcji wygra osoba, która najlepiej w formie 30-to sekundowego filmu przedstawi własne zainteresowania i umieści je na stronie www.poznanprzyciaganajlepszych.pl. Zwycięzca konkursu otrzyma pakiet nagród, czyli „rok darmowego życia w Poznaniu” m.in. opłacone mieszkanie, sieciowy bilet na komunikację miejską czy wejściówki do poznańskich teatrów i restauracji. Zgłoszenia na konkurs przysyłać można do 15 stycznia, a ogłoszenie wyników nastąpi 10 lutego 2014 r.

W ubiegłorocznej edycji kampania promocyjna uzyskała aż 116 703 odsłon w serwisie YouTube. W ramach konkursu „Poznań przyciąga najlepszych” maturzyści z całej Polski przez ponad miesiąc, przesyłali swoje filmy prezentujące ich pasje i zainteresowania. Jury za najlepszy uznało film autorstwa Hanny Engel z Bydgoszczy, absolwentki Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1, obecnie już studentki Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Komisja doceniła pomysł, dynamizm, spójność i czytelność oraz wysoką jakość pracy, a jej autorka z rąk prezydenta miasta Ryszarda Grobelnego otrzymała szereg nagród.

Więcej informacji: www.poznanprzyciaganajlepszych.pl

Kreacja kampanii: Agencja JUST.
Zbudowanie strony internetowej: Agencja Interaktywna face2face
Planowanie mediów: Media Concept