Logo

Marketing MIX

Możliwości GALAXY Note 3 i GALAXY Gear za pomocą papierowej sztuki

Firma Samsung Electronics Co., Ltd. postanowiła wykorzystać cyfrowe wyświetlacze umieszczone w najbardziej rozpoznawalnych miejscach pięciu wielkich miast do prezentowania treści analogowej – serii krótkich filmów stworzonych przez słynnych artystów, wykonujących swoje dzieła z papieru promujące najnowsze urządzenia mobilne marki Samsung. Ta nowa reklama uliczna skupia się na GALAXY Note 3 i w niezapomniany sposób obrazuje poszczególne funkcje urządzenia, przedstawiając je na kartach rozkładanych książeczek. Spoty będą pokazywane do końca roku na najczęściej oglądanych wyświetlaczach ulicznych w Nowym Jorku, Londynie, Amsterdamie, Mediolanie i Singapurze.

W każdej z lokalizacji wyświetlany będzie inny film przedstawiający rozkładaną książeczkę inspirowaną lokalnym kolorytem danego miasta. Łącząc tradycję z nowoczesnością, spoty obrazują niezwykłe możliwości, jakie do codziennego życia wnoszą GALAXY Note 3 i GALAXY Gear. Wśród demonstrowanych funkcji znajdują się między innymi Air Command, Action Memo i S Finder. Filmy zostały nakręcone przez 5 słynnych artystów tworzących swoje prace w papierze: Benję Harneya, Davida A. Cartera, Marion Bataille, Maeve Clancy i Ji Won Shin.

Praca z papierem to dla mnie wielka inspiracja i jednocześnie wyzwanie. Papier to medium, w którym możliwa jest nieograniczona kreatywność, a jego prostota bardzo przemawia do ludzi żyjących w nowoczesnym zdigitalizowanym świecie – powiedział Benja Harney, twórca reklamy pokazywanej w Nowym Jorku. – Moim zdaniem decyzja firmy Samsung, by pokazać możliwości smartfona poprzez ręcznie stworzone, interaktywne papierowe książki, to genialne zderzenie funkcjonalności i kreatywności. Mam nadzieję, że pasja, którą włożono w ten projekt, naprawdę przyciągnie ludzi.

Dzięki wykorzystaniu tak niezwykłego dla reklam ulicznych medium, udało nam się kreatywnie zakomunikować konsumentom racjonalne i emocjonalne korzyści z używania naszych urządzeń – powiedział Younghee Lee, generalny wiceprezes działu marketingu globalnego, IT i technologii mobilnych w Samsung Electronics.
– Angażując artystów do stworzenia inspirowanych miejscową specyfiką i kulturą rozkładanych książeczek, zamierzaliśmy zilustrować nasze nowe podejście do komunikacji mobilnej w sposób, który jednocześnie zainspiruje i rozbawi ludzi mijających nasze reklamy w tych słynnych miejscach.