Logo

Marketing MIX

ZenithOptimedia świętuje 25 rocznicę powstania

ZenithOptimedia obchodzi dziś 25 rocznicę swojego powstania. Historia firmy zaczęła się 30 października 1988 w Londynie, gdy Zenith Media, funkcjonująca wcześniej jako dział zakupu mediów agencji reklamowej Saatchi & Saatchi, BSB Dorland i KHBB, wyodrębniła się ze struktur agencji i rozpoczęła samodzielną działalność, dając początek pierwszej sieciowej agencji mediowej na świecie.

W 2000 roku doszło do fuzji Zenith Media i Optimedia – domu mediowego utworzonego w 1989 roku przez Publicis we Francji. Kolejna ważna data w historii firmy to rok 2002 – wtedy ZenithOptimedia wprowadziła pozycjonowanie The ROI Agency, podkreślając rygorystyczne podejście agencji do mierzenia efektów działań i zwrotów z inwestycji w media. W 2012 roku, w odpowiedzi na zmiany zachodzące na rynku mediów i w komunikacji marketingowej, ZenithOptimedia wdrożyła nową globalną strategię pozycjonowania Live ROI – podejście opierające się na ciągłym procesie strategicznego planowania, realizacji i dostosowania komunikacji do dynamicznie zmieniającego się otoczenia marki.

Zakres działalności i kompetencji ZenithOptimedia wykracza obecnie daleko poza mediowe korzenie firmy. Do sieci ZenithOptimedia należy kilka specjalistycznych brandów, w tym obecne na polskim rynku digitalowy Performics oraz specjalizujący się w realizacji niestandardowych rozwiązań mediowych Newcast.

Dla uczczenia 25 rocznicy ZenithOptimedia rozpoczęła realizację badania dotyczącego przyszłości i zmian, jakie mogą zajść w ciągu następnych 25 lat: jak rozwiną się światowe gospodarki, jak zmienią się społeczeństwa, jak postęp technologiczny poprawi nasze codzienne życie i co będzie dla nas rozrywką w przyszłości? Raport z badania zostanie opublikowany w grudniu tego roku.