Logo

Marketing MIX

Pierwszy w Polsce e-supermarket w metrze

Frisco.pl uruchomiło pierwszy w Polsce e-supermarket w metrze. Ściany po obu stronach stacji Centrum wyklejone zostały grafikami przedstawiającymi półki sklepowe, na których pojawiło się ponad 150 produktów w atrakcyjnych cenach. Klienci czekając na metro mogą za pomocą smartfona zamówić wybrane towary z wirtualnych półek, a Frisco dostarczy je pod wskazany adres. Otwarcie e-sklepu wspiera kampania marketingowa obejmująca działania ATL, BTL oraz PR. Projekt potrwa do końca listopada.

W ramach kampanii towarzyszącej uruchomieniu wirtualnego e-sklepu przez cały listopad na billboardach zlokalizowanych na 9 stacjach metra pojawią się reklamy Frisco.pl. Działania promocyjne obejmują też inserty w dzienniku Metro, a także mailingi do klientów. Ponadto z okazji otwarcia wirtualnego supermarketu przygotowano sampling z hostessami, które przez kilka dni listopada przy stacji Centrum będą rozdawać owoce z logo Frisco.pl. Kampania została przygotowana przez dział marketingu Frisco.pl, który zajął się również zakupem mediów. Działania PR prowadzi z kolei agencja Practum Consulting.

– Wirtualny sklep w metrze to pierwsza tego typu akcja w Polsce. Zlokalizowany jest na najliczniej uczęszczanej stacji warszawskiego metra – szacuje się, że dziennie przewija się przez nią ok. 80 tys. pasażerów. W połączeniu z atrakcyjną formą ekspozycji marki jest to więc narzędzie, które niesie ze sobą ogromny potencjał do budowania rozpoznawalności dla Frisco.pl i to jest głównym celem naszego przedsięwzięcia. Poza tym, chcemy pokazać klientom, że w dzisiejszych czasach po codzienne zakupy nie muszą już jechać specjalnie do supermarketu, bo za pomocą aplikacji mobilnej we Frisco mogą zamówić potrzebne produkty praktycznie z każdego miejsca i o dowolnej godzinie, nawet wykorzystując chwilę oczekiwania na metro – mówi Grzegorz Bielecki, prezes Frisco.pl.

Aplikacja umożliwiająca robienie zakupów w supermarkecie na stacji Centrum jest udostępniana bezpłatnie w App Store dla iPhone’a i Google Play dla smartfonów działających w systemie Android. Do właściwego sklepu z aplikacją przekierowuje Frisco.pl lub kod QR, który można odczytać z grafik umieszczonych w metrze. Po jej zainstalowaniu wystarczy zeskanować barkody produktów z wirtualnych półek. Wybrane towary trafią następnie do koszyka, skąd po zatwierdzeniu zamówienia przez klienta zostaną dostarczone przez Frisco o wybranej godzinie pod wskazany adres. W e-supermarkecie w metrze można zamówić różnorodne produkty w promocyjnych cenach, począwszy od świeżego pieczywa, warzyw i owoców, przez nabiał i mięso po słodycze czy napoje. Na półkach e-sklepu na stacji Centrum znajdują się również artykuły higieniczne i chemia gospodarcza. Co istotne, dzięki mobilnej aplikacji klienci mogą rozpocząć zakupy w metrze i logując się później na swoje konto, dokończyć je już w domu, bo wybrane wcześniej produkty zostaną zapamiętane w koszyku. Aplikacja Frisco.pl daje bowiem dostęp do pełnej oferty e-supermarketu, która obejmuje ponad 12 tys. produktów.