Logo

Marketing MIX

BSA i SAR promują zasady uczciwiej konkurencji w biznesie

BSA | The Software Alliance i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR doszły do porozumienia w sprawie współpracy w zakresie działań promujących poszanowanie zasad uczciwej konkurencji w działalności gospodarczej.

17 grudnia odbyła się debata zorganizowana przez Dziennik Gazetę Prawną na temat uczciwej konkurencji z punktu widzenia agencji reklamowych i producentów oprogramowania. W dyskusji prowadzonej przez red. Piotra Dziubaka wzięli udział: Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu SKM SAR, mec. Maciej Ślusarek, Piotr Marczuk, dyrektor do spraw polityki korporacyjnej w Microsoft Polska, Jarosław Jarzyński, prezes zarządu PROCAD SA oraz Bartłomiej Witucki, koordynator BSA w Polsce. Zapis audiowizualny debaty jest dostępny TUTAJ.

W trakcie debaty przedstawiciele SAR i BSA ogłosili porozumienie w sprawie współdziałania w zakresie działań promujących uczciwą konkurencję w działalności gospodarczej. BSA zobowiązało się przestrzegać w ramach organizowania kampanii informacyjnych, edukacyjnych i innych działań medialnych w Polsce zasad określonych w Pitch Guide, opracowanym przez European Association of Communication Agencies i World Federation of Advertisers oraz rekomendować członkom BSA w Polsce stosowanie ww. zasad. Z kolei, SAR zobowiązało się rekomendować swoim członkom wprowadzenie do Kodeksu Dobrych Praktyk zasady korzystania przez nich z wyłącznie z legalnego oprogramowania oraz stosowania metod zarządzania oprogramowaniem.

– Cieszę się, że SKM SAR, jako organizacja branżowa zrzeszająca czołowe firmy komunikacji marketingowej w Polsce, w tym agencje reklamowe, uznała za stosowne wpisanie kwestii legalności oprogramowania i zarządzania zasobami IT do Kodeksu Dobrych Praktyk. Wierzę, że będzie to znakomity przykład liderów dla mniejszych firm działających na rynku reklamowym i medialnym – komentuje Bartłomiej Witucki, koordynator BSA w Polsce.

Paweł Tyszkiewicz, Pełnomocnik Zarządu SAR dodaje: – Widzimy potrzebę współdziałania organizacji branżowych w zakresie standardów relacji biznesowych. W przyszłym roku będziemy obchodzić 25-lecie przemian politycznych i ekonomicznych w Polsce, Można więc powiedzieć, że mamy za sobą tylko ćwierć wieku rozwoju tychże relacji, i że jak na tak młodą gospodarkę wolnorynkową, to należy stwierdzić, że stan tych relacji nie jest taki zły. Jednocześnie jednak dostrzegamy takie obszary kultury biznesowej, jak: zaufanie, szacunek dla partnerów, zrozumienie potrzeb biznesowych drugiej strony, czyli zespół postaw i zachowań, które zawarlibyśmy w pojęciu CSR (Corporate Social Responsibility), co wymaga aktywnego promowania, stałej pracy, pielęgnacji oraz współpracy takich organizacji jak nasze.