Logo

Artykuły PromocyjneNowości

Rośnie rynek DTG

W okresie od początku 2009 do końca 2014 roku roczna wartość sprzedaży ubrań drukowanych z pomocą drukarek DTG wzrośnie na świecie o 245%*. Szacuje się, że ilość wyprodukowanych z użyciem technologii DTG ubrań osiągnie w 2014 roku liczbę 202 milionów sztuk. W odpowiedzi rosnące potrzeby rynku firma Epson wprowadziła w zeszłym roku do sprzedaży nową drukarkę do bezpośredniego druku na tekstyliach – Epson SureColor SC-F2000. Urządzenie to stało się przedmiotem zainteresowania sklepów internetowych z koszulkami, firm hafciarskich, drukarń sitodrukowych i firm fotograficznych.

Drukarka Epson SureColor SC-F2000 drukuje na szerokiej gamie nośników bawełnianych i bawełniano-poliestrowych o grubości do 25 mm. Wyposażono ją w oprogramowanie Garment Creator, które ułatwia tworzenie niepowtarzalnych koszulek i dokładne oblicza koszt druku. Dodatkowo istnieje możliwość powtarzania tych samych zadań drukowania bezpośrednio z gniazda USB bez użycia komputera.

Producent opatentował dedykowany do urządzenia atrament Epson UltraChrome DG, który daje miękkie i miłe w dotyku nadruki o żywych kolorach. Są one odporne na pranie. Sprawdzają się zarówno na jasnych jak i ciemnych podłożach. Inżynierowie Epsona wyeliminowali często spotykany w innych drukarkach problem zasychania białego atramentu. Na konserwację urządzenia nie trzeba poświęcać więcej niż 10 minut dziennie. Wart podkreślenia jest fakt, że każdy użytkownik może samodzielnie  i w prosty sposób wymieniać części eksploatacyjne, co znacznie obniża koszty codziennego użytkowania.

W najszybszym trybie nadruk na koszulce trwa jedynie 27 sekund. Stwarza to możliwość niedrogiej produkcji szybkich serii koszulek o bardzo wysokiej jakości. Maksymalna rozdzielczość druku wynosi 1440 x 1440 dpi. Przewidziano kilka konfiguracji atramentu: CMYK, CMYK x 2, CMYK + W. Dostępne są trzy rozmiary stołów podających: 355 x 406 mm (standard), 254 x 305 mm (mała), 406 x 508 mm (duża), 101 x 101 mm (do druku na rękawach).

* – Źródło: dane oszacowane przez i.T. strategies z marca 2012 r.