Logo

Marketing MIX

Zgłoszenia do Innovation Award Media Trendy

Ruszyły zgłoszenia do kolejnej edycji konkursu Innovation Award Media Trendy, wcześniej szeroko znanego jako Media Trendy. Oprócz nazwy, ewoluuje również formuła tego jedynego w Polsce doceniającego i skoncentrowanego na innowacyjności w komunikacji marketingowej wydarzenia. Organizatorem IAMT jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Innovation Award Media Trendy to inicjatywa wyjątkowa, gdyż w Polsce nie istnieją podobne wydarzenia. Dlatego też jest to jedna z niewielu okazji, aby zaprezentować i docenić na forum publicznym rozwiązania wyróżniające się w branży komunikacyjnej. Oprócz tego, prestiż i unikalność wydarzenia podnosi fakt, że wyniki IAMT są uwzględniane w The Gunn Report For Media.

„Zmieniaj schematy, łam reguły, wyznaczaj kierunki, zmieniaj reguły, łam schematy, twórz trendy” – to hasło przyświeca tegorocznej edycji Innovation Award Media Trendy i jednocześnie oddaje charakter konkursu. Wydarzenie to jest skierowane do wszystkich podmiotów działających w branży komunikacji marketingowej, które mogą pochwalić się realizacjami ciekawych i inspirujących od strony komunikacyjnej projektów. Powinny one przekraczać granice standardu, rutyny i pokazywać oryginalne, nietypowe, innowacyjne i zmieniające myślenie rozwiązania.  

Zgodnie z charakterem konkursu i tegorocznym hasłem, nadchodzącej edycji będzie towarzyszyło kilka zmian. Przede wszystkim ewoluowała sama nazwa. Innovation Award Media Trendy – podkreśla to, co w konkursie najważniejsze, i co wyróżnia go spośród innych konkursów reklamowo-marketingowych, czyli nagradzanie innowacyjności.

Oprócz tego wprowadzony został bardziej rozbudowany formularz zgłoszeniowy. Podmioty zgłaszające swoje projekty/kampanie będą mogły wyczerpująco opisać m.in.: najważniejsze argumenty, które przemawiają za innowacyjnością zgłoszonej pracy, jak powstał pomysł i na czym on polega (insight – konsument/kategoria/marka/technologia, idea komunikacyjna oraz wykorzystany mechanizm), kontekst rynkowy, czy wyzwanie dla innowacyjności.

– Wierzymy, że tak zbudowany formularz pozwoli podmiotom zgłaszającym zweryfikować swoje działania pod kątem tego, czy rzeczywiście były innowacyjne, a jurorom ułatwi podejmowanie decyzji. Zależy nam na tym, aby podkreślać wyjątkowość zgłaszanych projektów i pokazywać, jak ważna jest innowacyjność, i że dotyczy ona bardzo wielu dziedzin związanych z komunikacją marketingową. Nie zawsze bowiem oznacza to „odkrycie nowych lądów”, ale też „odkrywanie starych lądów na nowo. – powiedziała Karolina Doberska z MEC Access, członek komitetu organizacyjnego.

W tej edycji uwzględniono kilka zmian także w kategoriach konkursowych. Warto wspomnieć o nowej kategorii „Innowacyjne wykorzystanie big data”. Rozbudowana została również kategoria „Open & start up”, do której zgłaszać można projekty i rozwiązania biznesowe związane z komunikacją marketingową, mające wpływ na jej rozwój, dające nową jakość w docieraniu do konsumentów i/lub angażowaniu ich.

Jak co roku najlepsze kampanie będą walczyły o tytuł Grand Prix. Jury wybierze także team mediaplannerski, który w najwyższym stopniu poradził sobie z zadaniem w konkursie Young Media Lions. Dodatkowo przyznane zostaną nagrody specjalne: Człowiek Roku w Mediach, Medium Roku i Wydarzenie Roku na rynku medialnym.

Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w trakcie Gali Innovation Award Media Trendy, 7 maja 2014 roku w Teatrze Polskim w Warszawie.

Więcej na: www.mediatrendy.pl