Logo

Marketing MIX

Stanowisko organizacji branżowych wobec praktyk Polpharmy dot. płatności

Wobec dochodzących z rynku sygnałów, że firma farmaceutyczna Polpharma wydłuża terminy płatności do 120 dni, jak i również uzależnia od zgody na ten warunek udział podwykonawców w organizowanych przez spółkę przetargach, SKM SAR, OFBOR, Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB i ZFPR wystosowali publicznie zdecydowany sprzeciw wobec tego typu praktyk.

W opinii organizacji wydłużanie terminów płatności powyżej 60 dni jest niezgodne z zasadami współżycia społecznego, ideą odpowiedzialnego biznesu, a także z obowiązującymi przepisami prawa. – Taka praktyka  jest sprzeczna z przepisami ustawy z 8 marca 2013 roku o terminach zapłaty w transakcjach handlowych, a także uważamy, że działanie takie stanowi nadużycie pozycji dominującej poprzez narzucanie odległych terminów płatności, a także czyn nieuczciwej konkurencji jako działanie niezgodne z prawem i dobrymi obyczajami pisze Paweł Tyszkiewicz, Pełnomocnik Zarządu Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, odowołując się do przepisów prawa.

Oryginał stanowiska można przeczytać TUTAJ.