Logo

Marketing MIX

Fiat i Chrysler z nowym logo

Po okresie współistnienia dwóch logo marek umieszczonych obok siebie, Fiat i Chrysler zaprezentowały nową identyfikację marki.

Jak podaje Fiat, projekt logotypu stworzony przez RobilantAssociati wychodzi od określenia odrębnej koncepcji strategicznej, w oparciu o którą tworzona jest nazwa, logo, „housestyle" i cała identyfikacja firmy, która charakteryzuje się siłą ekspresji i oddziaływania na wyobraźnię swoimi kształtami.

Trzy litery z logo marki ułożone są w geometryczną formę inspirowaną najważniejszymi kształtami wykorzystywanymi przy projektowaniu samochodów: litera F, utworzona z kwadratu, symbolizuje konkretność i solidność; C, które stworzone zostało z okręgu, reprezentuje koło i ruch, symbolizując harmonię i ciągłość; wreszcie A, pochodzące od trójkąta, znamionuje energię i ciągły stan rozwoju.

Fiat i Chrysler zapewniają, że rozpoczną stosowanie nowego logo najszybciej, jak to będzie możliwe i przed zakończeniem procesu reorganizacji nowej Firmy.