Logo

Marketing MIX

Nowe smaki w portfolio marki Żywiec

Marka Żywiec zachęca do próbowania nowych smaków w limitowanej edycji, która obejmuje trzy piwa: Białe, Marcowe oraz Bocka. Wprowadzeniu na rynek nowych wariantów towarzyszy akcja crowdsourcingowa pod nazwą Wybory Żywieckie – od połowy kwietnia, po raz pierwszy w historii, miłośnicy złotego trunku będą mogli zadecydować, który z nowo uwarzonych gatunków zostanie w sprzedaży. Aktywacji towarzyszyć będzie zintegrowana kampania marketingowa.

W trosce o kulturę picia piwa, na etykietach nowo uwarzonych piw zostały zamieszczone innowacyjne wskaźniki schłodzenia w kształcie szklanek dedykowanych poszczególnym gatunkom. Zmiana ich koloru na niebieski stanowi potwierdzenie, że piwa idealnie nadają się do spożycia.

Wprowadzeniu na rynek nowych gatunków towarzyszyć będą rozpoczynające się w połowie kwietnia Wybory Żywieckie – ogólnopolskie głosowanie, w którym każdy konsument będzie mógł wskazać, który z trzech gatunków smakuje mu najbardziej. To od decyzji miłośników piwa zależeć będzie, który z nowo uwarzonych trunków (Białe, Marcowe czy Bock) dołączy do żywieckiej rodziny. W ten sposób Żywiec zaprasza fanów do odkrywania wyjątkowych smaków i zapoznawania się z żywiecką tradycją, pasją i zamiłowaniem do piwa. Głosować można będzie na stronie zywiec.com.pl.

– Najbliższe miesiące to czas, kiedy w całej Polsce będą się ważyć piwne losy trzech nowych gatunków. Dzięki wykorzystaniu przy Wyborach Żywieckich niezwykle odważnej formy komunikacji, jaką jest crowdsourcing, marka po raz kolejny angażuje konsumentów w nieszablonowy sposób i udowadnia, że wsłuchuje się w ich potrzeby – mówi Izabela Głodek, Dyrektor Marki Żywiec i Innowacji.

Towarzysząca projektowi kampania otrzyma szerokie wsparcie we wszystkich kanałach sprzedaży – ATL, BTL, digital i PR. Przygotowany zostanie m.in. spot telewizyjny oraz reklama prasowa i internetowa. Dodatkowo, w miejscu styku z marką pojawią się dedykowane materiały POS.

Dla marki Żywiec pracują: działania z zakresu ATL – agencja DDB, z zakresu BTL – Men at Work.
Za aktywacje interaktywne odpowiada GONG, wsparcie PR zapewnia TBWA PR. Planowaniem i zakupem mediów dla marki Żywiec zajmuje się dom mediowy MediaVest.