Logo

Marketing MIX

Konkurs Opakowań PakStar 2014 pod patronatem OOH magazine

VII Ogólnopolski Konkurs Opakowań PakStar 2014 i IV Krajowy Konkurs Projektów Opakowań Student PakStar 2014 odbywają się pod hasłem „Estetyka + ekologia + funkcjonalność = dobre opakowanie”.

Organizatorzy konkursów zachęcają do ubiegania się o prestiżowe nagrody za najlepsze opakowania i materiały opakowaniowe, oraz projekty opakowań, otwierające drogę do współzawodnictwa w Światowych konkursach opakowań: WorldStar i WorldStar Student Award, organizowanych przez Światową Organizację Opakowań WPO (World Packaging Organisation).

Sukcesy poprzednich edycji konkursu PakStar dowiodły, że spełniono oczekiwania przemysłu i handlu, tworząc warunki dla rozwoju wzornictwa opakowań i polepszenia ich jakości oraz konkurencyjności wyrobów, jak również zapewniając szeroką promocję laureatom.

Celem konkursu PakStar i Student PakStar jest wyrażenie uznania oraz nagrodzenie wysiłków i działań innowacyjnych, zmierzających do udoskonalania opakowań i lepszego zaspokojenia potrzeb ich użytkowników, przy uwzględnieniu obowiązujących przepisów i wymagań w zakresie bezpieczeństwa, ochrony zdrowia i środowiska.

Do udziału w konkursie PakStar 2014  mogą być zgłaszane opakowania lub ich elementy (np. etykieta) oraz materiały opakowaniowe wyprodukowane i/lub stosowane do pakowania wyrobów w Polsce (wprowadzone do obrotu), natomiast w konkursie Student PakStar – projekty opakowań. Wzory i projekty zgłaszać mogą studenci, projektanci, producenci oraz użytkownicy opakowań i materiałów opakowaniowych, występujący jako osoby fizyczne lub prawne, pod warunkiem przedstawienia pisemnej zgody właściciela autorskich praw majątkowych.

Komisja Konkursowa, składająca się z uznanych autorytetów z zakresu projektowania, wzornictwa przemysłowego, produkcji, stosowania i utylizacji opakowań – dokona oceny wzorów w oparciu o następujące kryteria:
– nowoczesność, innowacyjność rozwiązań materiałowych, konstrukcyjnych i wzorniczych,
– przydatność do mechanizacji i automatyzacji procesów pakowania,
– ochrona zawartości,
– walory ekologiczne, informacyjne, estetyczne i reklamowe.

Rozstrzygnięcie konkursów i ogłoszenie wyników nastąpi w II kwartale 2014 roku, natomiast ceremonia wręczenia nagród i wyróżnień we wrześniu  2014 roku podczas Międzynarodowego Salonu Techniki Pakowania i Logistyki TAROPAK w Poznaniu. Wyniki konkursów rozpowszechniane będą w prasie branżowej, folderze LAUREATÓW oraz mediach, w tym w internecie na stronach organizatorów konkursów.

Nagrodzone i wyróżnione wzory będą eksponowane w odrębnym stoisku LAUREATÓW na Targach TAROPAK 2014, a następnie we Wzorcowni COBRO w ciągu 6 miesięcy od daty zakończenia Konkursu.
Laureaci mają prawo nanoszenia na nagrodzonych opakowaniach znaku PakStar oraz używania tego znaku na blankietach firmowych, materiałach promocyjnych oraz w reklamach prasowych i telewizyjnych.

Nagrody i wyróżnienia, przyznane w obu konkursach, upoważniają Laureatów do ubiegania się o trofea światowych konkursów opakowań: WorldStar i WorldStar Student Award.

Formularze zgłoszeń i wzory/projekty opakowań należy przesłać w terminie do 31 maja 2014 pod adresem:
COBRO – Instytut Badawczy Opakowań
02-942 Warszawa
ul. Konstancińska 11

Informacje dotyczące Konkursu dostępne są pod numerem telefonu 22 842 20 11 w. 50 oraz na stronie.

OOH magazine jest partnerem wydarzenia.