W Wielkiej Brytanii rozpoczęła się skierowana do Europejczyków kampania wizerunkowa „Polska. Spring into” koordynowana przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych, która ma podkreślić zmiany, które nastąpiły w Polsce po 1989 roku.
Kampania będzie prowadzona przede wszystkim w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Belgii, Szwecji i potrwa do końca listopada 2014 roku. Jej autorzy przekonują, że polska energia napędza do pozytywnych zmian. Pokazują też skalę przemian, które dokonały się w naszym kraju na przestrzeni ostatnich 25 lat.
Okazją do przeprowadzenia kampanii są trzy ważne dla Polski rocznice: 25-lecie odzyskania wolności, 15-lecie przystąpienia do NATO i 10-lecie wejścia do Unii Europejskiej.
Kampania rozpoczęła się w Londynie. Na ulicach stolicy Wielkiej Brytanii pojawiły się plakaty zapowiadające spot wizerunkowy o Polsce. Można je zobaczyć m.in. na lotnisku Heathrow, stacjach metra Oxford Circus, Victoria i Leicester Square, czy budkach telefonicznych na ulicach Londynu. Sam spot będzie emitowany od początku czerwca na antenie czterech czołowych stacji o zasięgu panregionalnym: BBC, CNN, Eurosport i Sky News. Film i zwiastującą go kreację stworzyła agencja Saatchi&Saatchi, wyłoniona w drodze konkursu.
W ramach kampanii prowadzone będą też akcje w mediach społecznościowych, działania w przestrzeni publicznej i interaktywne konkursy, nawiązujące głównie do rocznicy czwartego czerwca. Tę część zrealizuje konsorcjum firm Profile Sp. z o.o. i FleishmanHillard Sp. z o.o., wyłonione w przetargu.
Po raz pierwszy tak szeroko zakrojone przedsięwzięcie zorganizowane zostało we współpracy wszystkich kluczowych resortów zaangażowanych w promocję Polski za granicą i wchodzących w skład Rady Promocji Polski. Aktywny udział wzięli w nim również eksperci środowisk marketingowych (Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Klub Twórców Reklamy). Projekt jest zgodny z przyjętymi przez Radę Promocji Polski „Zasadami komunikacji marki Polska”. Jego głównym celem jest uwypuklenie unikatowych pozytywnych cech Polaków, a kluczowym elementem zaangażowanie Polaków w kraju i za granicą.
Kampania finansowana jest przede wszystkim ze środków unijnych zaoszczędzonych podczas polskiej prezydencji w Radzie UE (CPF oraz z programu PHARE Inicjatywa II), które wynoszą ok. 8,4 mln zł. Główna część budżetu zostanie przeznaczona na zakup czasu antenowego w mediach zagranicznych.