Agfa Graphics poinformowała o wprowadzeniu na rynek nowej wersji oprogramowania do tworzenia sklepów internetowych, dedykowanego dla rynku produktów wielkoformatowych – Asanti StoreFront 2.2. Pojawiły się w niej funkcje, umożliwiające korzystanie z tego narzędzia jeszcze większej grupie zleceniodawców i firm poligraficznych.
Najważniejszą nową funkcjonalnością jest automatyzacja produkcji przy użyciu oprogramowania Asanti StoreFront. Niezależnie od rodzaju stosowanego systemu workflow bądź RIP-a, umożliwia ono automatyczny eksport danych o zleceniu do działu prepress, a tym samym ułatwia dostęp do niezbędnych informacji o zamówieniu. Dostawcy usług poligraficznych, posiadający systemy workflow innych producentów niż Agfa Graphics, mogą usprawnić obsługę realizowanych zleceń dzięki automatycznej wysyłce danych o zleceniu do serwera FTP.
Kolejną nowością jest wsparcie dla PayPal Express Checkout – globalnego systemu płatności, pozwalającego na ich realizację w trybie online, bezpośrednio ze strony sklepu internetowego. Klienci sklepu mogą dokonywać płatności za pośrednictwem najbardziej popularnych kart kredytowych bądź posiadanego konta PayPal. Drukarnie mogą teraz z łatwością uruchamiać system płatności poprzez opcję Express Checkout bez ponoszenia wysokich kosztów aktywacji bądź comiesięcznych opłat.
Firmy, w przypadku których wszystkie zamówienia realizowane w sklepie muszą być zatwierdzane, mogą w nowej wersji Asanti StoreFtont tworzyć grupy użytkowników i określać dla każdej z nich jedną lub więcej osób upoważnionych do akceptowania zamówień. Opcja ta ułatwia firmom poligraficznym oferowanie swoich usług typu B2B większym klientom, posiadającym oddziały bądź filie. W tego typu sklepach użytkownicy mogą teraz także dokonywać samodzielnej rejestracji. To z kolei obniża ilość zadań administracyjnych, zwłaszcza w przypadku dużych sklepów z wieloma klientami.
Wśród innych nowych funkcji oprogramowania Asanti StoreFront 2.2 warto wymienić automatyczne wypełnianie formularzy zamówień (w oparciu o dane profilowe użytkownika oraz wcześniej dokonywane przez niego zakupy), jak też nadawanie własnych oznaczeń (nr zamówienia) poszczególnym zamówieniom w celu ich łatwiejszej identyfikacji.
– Agfa Graphics od zawsze promowała ideę otwartych standardów, koncentrując swoje działania na łatwej integracji swoich rozwiązań z produktami dostawców zewnętrznych. Dotyczy to także naszych rozwiązań typu web-to-print, które z powodzeniem komunikują się z dowolnym systemem produkcyjnym workflow bądź zwykłym RIP-em – mówi Andy Grant, szef działu oprogramowania w firmie Agfa Graphics.
Wszystkie nowe funkcje Asanti StoreFront 2.2 są też dostępne w oprogramowaniu Apogee StoreFront, przeznaczonym na rynek drukarń akcydensowych. Agfa Graphics wychodzi tym samym naprzeciw rosnącym potrzebom tych drukarń, które wykorzystują jej oprogramowanie do tworzenia sklepów internetowych i komunikacji ze swoimi klientami za pomocą technologii web-to-print. Będąc rozwiązaniami działającymi „w chmurze”, zarówno Apogee StoreFront jak i Asanti StoreFront są ekonomicznie uzasadnionymi produktami, pozwalającymi na szybkie wejście na rynek usług W2P. Ich ścisła integracja z systemami produkcyjnymi workflow stworzonymi przez Agfa Graphics pozwala na uzyskanie oszczędności czasowych i uniknięcie powielania danych wejściowych.
Oba programy – Asanti StoreFront i Apogee StoreFront w wersji 2.2 – są już dostępne na rynku.
Materiał powstał na podstawie informacji Agfa Graphics NV oraz PAI PrintinPoland.com