Logo

Marketing MIX

Super Bowl 2015 – 30s spotu za 4,5 mln dolarów

Corocznie reklamy na Super Bowl znikają jak grzyby po deszczu, nie inaczej jest w tym roku. Jak podaje serwis wirtualnemedia.pl czas reklamowy przy transmisji Super Bowl 2015 jest droższy niż przed rokiem, mimo to sprzedano już 90 proc. reklamowego czasu.

Przyszłoroczny finał ligi futbolu amerykańskiego NFL zaplanowano na 1 lutego. Prawa do transmisji wydarzenia otrzymała sieć NBC, która ustanowiła cenę 30-sekundowego spotu reklamowego na 4,5 mln dol. (przykładowo w 2014 roku za 30 sekund reklamy trzeba było zapłacić 4 mln dol. – więcej o wydatkach na reklamę podczas zeszłorocznej edycji można przeczytać TUTAJ). 

W 2014 roku wśród promowanych podczas Super Bowl marek znalazły się takie jak Audi, Axe, Butterfinger, Cheerios, Chevrolet i Coca-Cola. W sumie w blokach reklamowych towarzyszących ostatniemu finałowi Super Bowl swoje spoty pokazały 23 firmy.

Jak zwizualizować sobie kwotę 4, 5 mln dol. poświęconą na działania promocyjne? Wedle aktualnego cennika www.giftsonline.pl za wymienioną kwotę moglibyśmy mieć:

650 tysięcy czekoladowych zestawów piłkarskich KLIK
218 tysięcy sztuk radia New Sound KLIK
171 tysięcy długopisów Swarovski KLIK
25 tysięcy męskich zegarków marki Ferraghini KLIK

[galeria=”1″]

Więcej ciekawym gadżetów reklamowych na ww.giftsonline.pl