Rynek opakowań jest dziś niezwykle atrakcyjny, ale też bardzo wymagający – tak jak jego konsumenci. Idealne opakowanie powinno być więc nietuzinkowe i oryginalne – aby przyciągnąć uwagę odbiorcy. Istotną sprawą jest też bezpieczeństwo pakowanego produktu, zwłaszcza w branży spożywczej, farmaceutycznej i kosmetycznej. Kwestie tego typu regulowane są przez szereg przepisów prawa polskiego i unijnego. Bezpieczeństwo dotyczy czystości chemicznej i mikrobiologicznej opakowania, co zapewnia ochronę zawartości kupowanego przez nas produktu.
[galeria=”1″]
Niemniej ważne są również zabezpieczenia uniemożliwiające otwarcie przez dzieci. Takie opakowania są od dawna obowiązkowe dla większości domowych środków chemicznych oraz leków na receptę. Obecnie prowadzone są prace nad dyrektywą, zgodnie z którą przepisy te mają obowiązywać również w przypadku leków bez recepty i suplementów diety. Chociaż ostateczna decyzja jeszcze nie została podjęta, niektóre firmy zdecydowały się wprowadzić opakowania z tego typu zabezpieczeniami. Bezpieczeństwo pakowanego produktu stało się więc nie tylko koniecznością, ale również ważnym trendem. Stosowanie takich opakowań wiąże się jednak z pewnym problemem polegającym na utrudnieniu w użytkowaniu przez osoby starsze i niepełnosprawne. Stąd też potrzeba pracy nad innowacyjnymi opakowaniami, które połączą bezpieczeństwo dla dzieci z ergonomicznością.
Całą gamę opakowań bezpiecznych i innowacyjnych rozwiązań w tym zakresie znajdą Państwo na Targach Packaging Innovations w Warszawie w dniach 9 i 10 kwietnia, w ramach nowej Strefy Safetypack. Będą to między innymi zamknięcia, opakowania dostosowane do wymagań pakowych produktu czy kontaktu z żywnością, ale także zabezpieczenia i wyczuwalne dotykiem ostrzeżenia o niebezpieczeństwie.
Jednak nie tylko po opakowania bezpieczne warto wybrać się na targi Packaging Innovations. Nie zabraknie na nich opakowań tekturowych, plastikowych, szklanych, drewnianych, metalowych. Miłośnicy innowacji znajdą opakowania i etykiety inteligentne. Natomiast Ci, którym nie jest obojętne środowisko naturalne – opakowania ekologiczne. Producenci produktów luksusowych i edycji limitowanych powinni odwiedzić strefę Luxpack z opakowaniami ozdobnymi i typu Premium. Przedstawicieli działów logistycznych z pewnością zainteresuje oferta wystawców zgromadzona w Strefie Logispack. Na targach zostaną też zaprezentowane rozwiązania w zakresie pakowania, przepakowywania, konfekcjonowania i kontroli jakości. Organizatorzy zadbają też o ofertę etykiet, kodów, nalepek, znakowania produktów i nadruku na opakowaniach – to wszystko będzie można zobaczyć w Strefie Labelling & Printing.
Więcej na temat najnowszych trendów będzie można dowiedzieć się w ramach seminariów learnShops™ i konferencji towarzyszących targom, prowadzonych przez ekspertów. Wykłady i prezentacje co roku cieszą się ogromną popularnością wśród gości targowych.
Po raz kolejny podczas targów odbędzie się Strefa Studenta, promująca młode talenty w dziedzinie projektowania opakowań. Konkurs i wiążący się z nim udział w targach jest niewątpliwą szansą dla tych, którzy pragną zaistnieć w branży.
Szczegóły na www.easyfairs.com/pl/pi2015
OOH magazine jest partnerem targów.