Producent urządzeń ortopedycznych i rehabilitacyjnych Med Patent zmienia wizerunek. Marka Med Patent wraz z rodziną marek produktowych została odświeżona, a nowa identyfikacja wizualna sugeruje wyższą jakość oraz nastawienie na klienta świadomego zdrowego stylu życia.
Firma Med Patent ze swoimi produktami jest obecna na polskim rynku od lat 90. i od tego czasu z powodzeniem prowadzi ich sprzedaż w telemarketach oraz w sieciach sklepów ortopedycznych. Jest obecna zarówno w Polsce jak i za granicą. Obecnie marka potrzebowała zredefiniowania własnych atrybutów, zmiany identyfikacji i nowego sposobu komunikacji wizualnej.
Głównym motorem zmian wizerunku Med Patent stała się całkowicie nowa szata graficzna opakowań produktów. Aby odróżnić się od konkurencji warstwa wizualna jest odmienna od ortopedycznych standardów wizualnych. Nowy wizerunek marek produktowych stał się bardziej uniwersalny i bliższy estetyce produktów codziennego użytku. Zalety produktów i ich wszechstronne zastosowanie pokazują nowe instrukcje dołączone do opakowania wraz z zestawem ćwiczeń wspomagającym działanie produktów.
W efekcie została wypracowana równowaga pomiędzy medycznym światem, kojarzonym ze schorzeniami i leczeniem a codziennością, której towarzyszy systematyczna dbałość o zdrowie. Dzięki temu firma rozszerzyła możliwość sprzedaży produktów o miejsca niekojarzone tylko i wyłącznie z leczeniem, rehabilitacją czy ortopedią. Pozostając równocześnie w obecnych kanałach sprzedaży, gdzie produkty wyróżniają się na tle innych.
„W ramach nowej strategii wizerunkowej Med Patent chce stworzyć obraz dostarczyciela podręcznych urządzeń medycznych, skoncentrowanego na profilaktyce zdrowotnej.
O skuteczności korekcyjnej naszych produktów przekonali się zarówno pacjenci jak
i specjaliści z sektora opieki medycznej – fizjoterapeuci, rehabilitanci. Pokazując zalety produktów w kontekście szerokiego i powszechnego zastosowania oraz wygody użycia, chcemy trafić do osób prowadzących zdrowy styl życia w myśl zasady: „zastosuj zanim zachorujesz.” – mówi Klaudia Byrt Prezes Zarządu Med Patent.
Nową szatę graficzną otrzymał też serwis www zawierający informacje o produktach, serię ulotek i standów oraz materiały pomocnicze dla dystrybutorów i kontrahentów. Zakupy w odświeżonym graficznie sklepie internetowym z nowymi funkcjonalnościami mają ułatwić dostęp do produktów klientom w Polsce i za granicą.
– Dołączyliśmy do całości księgę znaku. Wszystkie elementy zaistniały w jednolitej generycznej koncepcji. Do całości zastosowaliśmy klucz kolorystyczny pomagający
w rozpoznawalności produktów i tworzący korzystny atrybut w ekspozycji produktów na półkach sklepowych – mówi Dominik Cymer, dyrektor kreatywny i współzałożyciel studia Cyber Kids on Real.
Jednocześnie marka Med Patent z nowym znakiem graficznym stała się parasolem dla swoich produktów i gwarantem ich jakości. W portfelu marki znajdują się następujące produkty: Pajączek „1” na proste plecy, Pajączek „2” na proste plecy i płaski brzuch, Jeżyk – mata dla dzieci i dorosłych z szerokim zakresem działania i Kangurek (pas ciążowy), który odciążą plecy w ciąży, minimalizuje konsekwencje rozejścia mięśni prostych brzucha podczas ciąży.
Za rebranding marki Med Patent odpowiedzialne jest studio kreatywne Cyber Kids on Real.