Prognozowany wzrost zainteresowania reklamą zewnętrzną digital signage motywowany jest potencjałem, możliwościami oraz rozwojem sieci reklamowych. Pojawiające się kontrowersje na rynku reklamy zewnętrznej oraz brak badań powodują spowolnienie tego segmentu rynku. Tendencji tej doszukuje się od kilku lat, jednak nie trudno dostrzec dokonującą się na rynku rewolucję. Ewoluuje on w kierunku reklamy kreatywnej, mającej silne podstawy w Digital Out of Home.
Mówiąc o digital signage mamy na myśli cyfrowe formy reklamy zewnętrznej, komunikację w czasie rzeczywistym wykorzystującą technologie, urządzenia i mobilne kanały komunikacji. Liczba tego rodzaju nośników w porównaniu do lat poprzednich znacząco wzrosła. Reklama multimedialna w Polsce ma obecnie niewielki udział na rynku. Sytuacja zmienia się jednak wraz ze wzrostem świadomości klientów.
Kultura obrazkowa sprawiła, że zewsząd jesteśmy atakowani przekazami audiowizualnymi. Chcąc dotrzeć do odbiorcy należy wykorzystać potencjał kreatywny nośnika. Informacje zawarte w spocie muszą być angażujące, podążać za trendami i tendencjami panującymi w społeczeństwie. Reklama DOOH eksponuje markę. Popularność medium, jakimi jest DOOH wynika z jej technicznych uwarunkowań i możliwości, jakie stwarza zarówno po stronie klienta, jak i odbiorcy. Wysoka wartość informacyjna emitowanego przekazu jest wspomagana przez dobrze dobraną kreację, dostosowaną do typu wybranego nośnika. Innym spotem będzie ten, wyświetlany na monitorach w komunikacji miejskiej, innym natomiast zlokalizowany na przydrożnych ekranach, czy tez w prywatnych placówkach medycznych.
Rynek nośników cyfrowych do niedawna nieusystematyzowany doczekał się stworzenia platformy DOOH. Jego twórcą jest Biuro Reklamy Be Media, które wypracowało również standardy planowania oraz transakcji zakupu i sprzedaży. Kompleksowa baza dostawców i nośników zawarta w platformie stanowi istotne narzędzie do planowania, wdrażania kampanii, raportowania czyniąc BE Media jedynym profesjonalnym, niezależnym Biurem Reklamy DOOH w Polsce. Be Media odpowiada na zapotrzebowania konsumenckie. Konsolidacja i reprezentacja zdecentralizowanych właścicieli nośników to jedno z głównych zadań specjalistów Biura Reklamy. Zespół stworzył przy tym innowacyjne narzędzia bazujące na precyzyjnym targetowaniu.
Kim są odbiorcy reklamy DOOH? To przede wszystkim ludzie zainteresowani produktem i jego grupa docelową. Choć mogłoby się wydawać, że przekaz dociera do obiorcy masowo i bezrefleksyjnie, sięga konkretnych, potencjalnych klientów. Reklama emitowana na tego rodzaju środkach przekazu skierowana jest do człowieka mobilnego, funkcjonującego w przestrzeni miejskiej, będącego reprezentantem ludzi aktywnych, pozostających w działaniu. Rozumieć to można w prosty sposób. Klientem staje się tutaj osoba dokonująca zakupów w centrach handlowych, kierowca samochodu, ale i pacjent czekający w kolejce do swojego lekarza. Jednocześnie warto zauważyć, iż jest ona jedną z mniej inwazyjnych form reklamy.