Jak co roku firma Brand Finance Global 500 opublikowała raport dotyczący najbardziej wartościowych i najmocniejszych marek na świecie. Po raz kolejny pierwsze miejsce w rankingu, w którym oceniana jest finansowa wartość brandu zajęło Apple, firma warta jest obecnie ponad 128 mld $. Na podium, tuż za amerykańskim koncernem uplasowali się tacy technologiczni potentaci jak: Samsung i Google (wyceniani na 81,7 mld $ i 76,6 mld $).
Jako niespodziankę można ocenić pozycję lidera w kategorii najsilniejszej światowej marki. Duński producent klocków Lego uplasował się na pierwszej pozycji, zajmując tym samym miejsce Ferrari. Włoski producent samochodów sportowych wyścigu o prymat najbardziej rozpoznawalnej marki, cieszącej się dobrą reputacją i lojalnością wśród klientów, musiał ustąpić gigantowi na rynku zabawek. Tuż za Lego najwyżej ocenione w tej kategorii zostały firmy PricewaterhouseCoopers oraz Red Bull.
Wyniki raportu wskazują, że coraz bardziej „rosną” w siłę firmy technologiczne, związane z usługami wirtualnymi. Aż o 185 proc. zyskał na wartości portal społecznościowy Twitter, o 161 proc, popularna w Chinach wyszukiwarka internetowa Baidu, a wzrost na poziomie 146 proc. zanotował Facebook.
Źródło: Brand Finance Global 500
Fot. © rangizzz – Fotolia.com
www.pl.fotolia.com/ooh
JK