Logo

Marketing MIX

Łódź konsekwentnie pozdrawia i ma refleks

Oskar dla „Idy” pojawił się we wczorajszym papierowym wydaniu „Gazety Wyborczej”. Reklama przygotowana przez Urząd Miasta Łodzi nawiązuje do łódzkich korzeni filmu (zdjęcia, montaż, produkcja, plenery, część dofinansowania) oraz do „Łódź Pozdrawia” – kampanii z 2014 roku, za którą odpowiedzialna była agencja MOSQI.TO.

„Kinomani z Łodzi pozdrawiają amerykańską Akademię filmową” oraz „Ida pozdrawia z Łodzi Oscara z Los Angeles” są kontynuacją kampanii, którą została zaprojektowana dla Biura Promocji Miasta.

– Bardzo się cieszymy, że pomysł z pozdrawianiem żyje własnym życiem – szczególnie w kontekście Oskara dla polskiego filmu i jeszcze realizowanego w Łodzi! Podczas pracy nad kampanią, zależało nam na stworzeniu uniwersalnego, ale jednocześnie charakterystycznego formatu – podkreśla Tomasz Soluch, Creative Director w MOSQI.TO. – Doskonale go widać w reklamie „pozdrawiającej” Oskara: blenda (tutaj czarna), pozdrawianie (osadzone w kontekście), napisy w kolorach logotypu Łodzi na czarnej apli.

– To bardzo udana akcja, dobrze wpisująca się w zasady RTM. Świetny czas publikacji, dobre hasło, zgrabnie łączące wydarzenie z konwencją rozpoznawalnego już teraz mema. To dobry przykład na to, że kampania „Łódź pozdrawia” osiągnęła swój cel. To nie miała być tylko jednorazowa akcja, udało się stworzyć rozpoznawalną konwencję, która może być przez dłuższy czas wykorzystywana do komunikacji pozytywnych zmian w mieście – podkreśla dr Bartłomiej Kurzyk, który na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego zajmuje się komunikacją marketingową.

Komentarz MOSQI.TO