Popularny dyskont stawia na popularyzację czytelnictwa wśród najmłodszych. W 2009 roku ruszyła regularna sprzedaż książek w Biedronce. Wiodącym produktem Biblioteczki Biedronki są propozycje dla najmłodszych czytelników, a wśród nich książki edukacyjne, aktywizujące oraz interaktywne, skierowane do wszystkich dziecięcych grup wiekowych. Aby jeszcze bardziej zaszczepić bądź rozwinąć miłość do książek – 5 marca ogłoszono konkurs „Piórko 2015” na najlepszą książkę dla dzieci w wieku 4-10 lat. Takiej samej wysokości nagrodę otrzyma także autor ilustracji do zwycięskiej pracy. Pierwowzorem akcji „Piórko 2015” jest Pingo Doce Children’s Literature Award konkurs, który został zrealizowany przez Grupę Jeronimo Martins w Portugalii i cieszył się ogromnym powodzeniem – zgłoszonych zostało ponad 1500 tekstów i 400 ilustracji!
W konkursie mogą wziąć udział osoby pełnoletnie, zamieszkałe na terytorium Polski, których prace literackie lub graficzne nigdy wcześniej nie były publikowane. Prace napisane prozą lub wierszem, liczące maksymalnie do 60 tysięcy znaków (ok. 33 strony maszynopisu) autorzy-amatorzy mogą przesyłać do 21 kwietnia. W drugim etapie konkursu od 11 czerwca do 6 sierpnia należy zgłaszać prace w kategorii „Ilustracja”. Oceną w obu kategoriach zajmie się jury, złożone m.in. z tak znanych dziennikarzy, pisarzy i rysowników, jak Jarosław Gugała, Renata Piątkowska i Bohdan Butenko. Zwycięska ilustrowana książeczka dla dzieci wydana w nakładzie 50 tysięcy egzemplarzy ma trafić do 2600 sklepów Biedronki 30 listopada. Jeronimo Martins Polska S.A., właściciel sieci sklepów Biedronka, liczy, że inicjatywa spotka się z dużym odzewem, zwłaszcza, że do tej pory nie było konkursu na książkę dla dzieci z tak wysoką gratyfikacją pieniężną. Należy mieć nadzieję, że zgodnie z ideą konkursu – zostanie wyczarowana lektura, która rozwinie dziecięcą wyobraźnię.
http://piorko2015.biedronka.pl
JK