Logo

Marketing MIX

100 tysięcy złotych za „Piórko 2015” w konkursie literackim Biedronki

Popularny dyskont stawia na popularyzację czytelnictwa wśród najmłodszych. W 2009 roku ruszyła regularna sprzedaż książek w Biedronce. Wiodącym produktem Biblioteczki Biedronki są propozycje dla najmłodszych czytelników, a wśród nich książki edukacyjne, aktywizujące oraz interaktywne, skierowane do wszystkich dziecięcych grup wiekowych. Aby jeszcze bardziej zaszczepić bądź rozwinąć miłość do książek – 5 marca ogłoszono kon­kurs „Piór­ko 2015” na naj­lep­szą książ­kę dla dzie­ci w wieku 4-10 lat. Ta­kiej samej wy­so­ko­ści na­gro­dę otrzy­ma także autor ilu­stra­cji do zwy­cię­skiej pracy. Pierwowzorem akcji „Piórko 2015” jest Pingo Doce Children’s Literature Award konkurs, który został zrealizowany przez Grupę Jeronimo Martins w Portugalii i cieszył się ogromnym powodzeniem – zgłoszonych zostało ponad 1500 tekstów i 400 ilustracji!

W kon­kur­sie mogą wziąć udział osoby peł­no­let­nie, za­miesz­ka­łe na te­ry­torium Polski, któ­rych prace li­te­rac­kie lub gra­ficz­ne nigdy wcze­śniej nie były pu­bli­ko­wa­ne. Prace napisane prozą lub wierszem, liczące maksymalnie do 60 tysięcy znaków (ok. 33 strony maszynopisu) autorzy-amatorzy mogą przesyłać do 21 kwietnia. W drugim etapie konkursu od 11 czerwca do 6 sierpnia należy zgłaszać prace w kategorii „Ilustracja”.  Oceną w obu kategoriach zajmie się jury, złożone m.in. z tak znanych dziennikarzy, pisarzy i rysowników, jak Jarosław Gugała, Renata Piątkowska i Bohdan Butenko. Zwycięska ilustrowana książeczka dla dzieci wydana w nakładzie 50 tysięcy egzemplarzy ma trafić do 2600 sklepów Biedronki 30 listopada. Jeronimo Martins Polska S.A., właściciel sieci sklepów Biedronka, liczy, że inicjatywa spotka się  z dużym odzewem, zwłaszcza, że do tej pory nie było konkursu na książkę dla dzieci z tak wysoką gratyfikacją pieniężną. Należy mieć nadzieję, że zgodnie z ideą konkursu – zostanie wyczarowana lektura, która rozwinie dziecięcą wyobraźnię.

http://piorko2015.biedronka.pl

 

JK