Systemy wystawiennicze to doskonały pomysł by zaprezentować ofertę firmy, jej usługi i produkty w miejscach sprzedaży czy podczas najróżniejszych wydarzeń. To ekonomiczne, uniwersalne i mobilne rozwiązania, które z powodzeniem mogą być stosowane zarówno przez firmy z sektora prywatnego, jak i instytucje publiczne.
Sprawdzone rozwiązania
Systemy wystawiennicze to nieocenione wsparcie działań handlowych, promocyjnych i PR prowadzonych w punktach sprzedaży, a także podczas różnego typu imprez. – Z powodzeniem sprawdzą się podczas targów, konferencji, sympozjów, szkoleń, prezentacji produktowych czy degustacji. Wysokiej jakości systemy wystawiennicze zastosowane w odpowiednim miejscu i w odpowiedni sposób, z całą pewnością wzmacniają korzystny wizerunek marki i promowanych przez nią produktów – mówi Ewelina Przepłata z firmy Kento.
Wśród szerokiej gamy produktów, podstawowym i w zasadzie najpopularniejszym są systemy umożliwiające umieszczenie zrolowanej grafiki w metalowej kasetce, czyli popularne roll-upy. – To niezastąpione narzędzie służy do wspomagania różnego typu działań marketingowych wszędzie tam, gdzie bezpośredni kontakt wymaga wzmocnienia przekazu wizualnego. Najnowsze technologie pozwalają na zróżnicowane kształty kaset, które wykonane są z takich materiałów jak tworzywa sztuczne, aluminium czy stal – wyjaśnia Marek Bachorski-Rudnicki z firmy Adsystem.
Kolejnym popularnym rozwiązaniem spełniającym podobną funkcję jest stojak reklamowy. – Ma on zazwyczaj kształt przypominający litery „L” lub „X” i charakteryzuje się funkcjonalnością, prostotą, łatwością montażu jak i efektywnością samego przekazu reklamowego. Nie posiada natomiast kaset, do których można zwinąć grafikę – dodaje Marek Bachorski-Rudnicki.
Niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się tzw. potykacze. To elementy, które wizualnie podobne są do litery A i często możemy je zaobserwować przed sklepami, restauracjami i innymi punktami sprzedaży czy usługowymi. Ich celem jest wzbudzenie zainteresowania przechodniów określoną ofertą. – Przy produkcji używa się zróżnicowanych materiałów, najczęściej PCV, aluminium lub drewna. Ich zalety to trwałość, skuteczny przekaz i niska cena, a także wysoka odporność na warunki atmosferyczne – mówi Marek Bachorski-Rudnicki.
Wśród systemów wystawienniczych, na terenie supermarketów czy targów, prym wiodą stoiska degustacyjne. Umożliwianie konsumentowi degustacji promowanego produktu to nadal kluczowe rozwiązanie marketingowe w miejscu sprzedaży.
Ścianki reklamowe
Dużą popularnością na rynku cieszą się ścianki reklamowe. Powszechne w użyciu są ścianki typu Pop-up, dla których grafikę drukuje się na panelach PCV. W ostatnim czasie na znaczeniu zyskują systemy pod grafikę tekstylną. Mają one wiele zalet – są bardzo elastyczne jeśli chodzi o etap projektowania – mogą posiadać najróżniejsze kształty, ich montaż jest szybki, a kolory wykonane nadrukiem sublimacyjnym nasycone i trwałe. – Systemy z grafiką tekstylną świetnie sprawdzą się, kiedy chcemy przykuć uwagę przechodniów. Specjalnie do tych systemów został dobrany nowy materiał o dużo większej rozciągliwości, który dodaje grafice niepowtarzalnego uroku – mówi Anna Rohde-Płotycia z firmy Ultima Displays.
Tekstylne ścianki wystawiennicze są ponadto ekonomiczną alternatywą popularnych do tej pory ścianek magnetycznych. – Zastosowanie elastycznej tkaniny pozwala na idealne dopasowanie prezentowanej grafiki do aluminiowej konstrukcji, a niezwykle trwały druk sublimacyjny pozwala na pranie w pralce. Klienci mogą wybierać spośród różnych kształtów ścianek tekstylnych, a nawet tworzenie autorskich form – mówi Ewelina Przepłata.
Warto pamiętać, iż popularne systemy wystawiennicze jak ścianki pop-up czy roll-up sprawdzą się zazwyczaj we wnętrzach. Innych rozwiązań będziemy szukać, gdy chcemy przeprowadzić akcję degustacyjną w markecie, inne podczas eventu na świeżym powietrzu. Istotna kwestia to także szybkość montażu. – To bardzo istotne, gdy potrzebujemy np. zorganizować prezentacje w kilku miastach, w krótkich odstępach czasu. Z tego powodu dużym uznaniem cieszą się wszelkie systemy „szybkie w montażu”, które w przeciągu kilkunastu minut możemy rozstawić w dowolnym miejscu, łatwo przestawić je w inne miejsce, nie ryzykując przy tym uszkodzenia konstrukcji – mówi Artur Tarwacki. – Kolejną zaletą takich rozwiązań jest także cena, niejednokrotnie te lekkie systemy są tańsze nawet o połowę od tradycyjnych rozwiązań znanych nam od lat – dodaje Artur Tarwacki z firmy Kusha.
[galeria=”1″]
Systemy OOH
Dla tych, którzy szykują zewnętrzne kampanie, systemy to również ciekawe rozwiązanie reklamowe. Podczas eventów sportowych, koncertów czy innych imprez możemy zaobserwować szereg takich systemów. – Uwagę już z daleka przyciągną duże, nawet pięciometrowe flagi, takie jak np. Maszty Zoom Lite, którym odpowiednio uszyta grafika może nadać trzy różne kształty. Do flag dobrać można banery i potykacze z podstawami, które po wypełnieniu piaskiem lub wodą, gwarantują stabilność. Każdy produkt do zastosowań zewnętrznych jest tak skonstruowany, żeby twardo trzymał się podłoża, a materiał użyty do jego wykonania odporny jest na warunki atmosferyczne – tłumaczy Anna Rohde-Płotycia.
Niekonwencjonalne systemy wystawiennicze pomagają wyróżnić firmę z tłumu innych sponsorów imprez. – Czasem proste rozwiązania potrafią przyciągnąć więcej zainteresowania niż ogromne nośniki reklamy górujące nad całą imprezą. Liczy się pomysł, a często także możliwość wielokierunkowego działania takich nośników. Przykładem mogą być np. zestawy do LeżaKing’u, które oprócz oczywistego nośnika reklamy niosą ze sobą funkcję użytkową, docenianą przez uczestników imprez, na których nasi klienci udostępniają te bardzo wytrzymałe leżaki, mieszczące 2-3 osoby – mówi Artur Tarwacki.
Firmy produkujące różnorodne typy systemów ekspozycyjnych nieustannie prześcigają się w przedstawianiu nowych, lżejszych, łatwiejszych w montażu i bardziej uniwersalnych systemów wystawienniczych. – Klienci poszukują rozwiązań uniwersalnych, takich które nie przewrócą się przy podmuchu wiatru, dlatego coraz częściej produkuje się systemy wykorzystujące tkaniny, przepuszczające wiatr, szybko schnące w przypadku niespodziewanych opadów deszczu, takie które można wykorzystać latem na plaży ale i zimą na stoku narciarskim, gdziekolwiek klient zorganizuje swoją imprezę – mówi Artur Tarwacki.
Niezależnie więc czy wybieramy się na konferencję, seminarium, targi, event sportowy czy koncert – na pewno możemy wykorzystać systemy wystawiennicze do zareklamowania naszej oferty. Propozycji jest całe spectrum, a producenci na pewno pomogą wybrać rozwiązanie dopasowane do naszych potrzeb.
Katarzyna Lipska
Artykuł ukazał się w OOH magazine, styczeń – marzec 2015. Wersja online magazynu do pobrania TUTAJ.