Logo

Marketing MIX

Sztuka i technologia – Agnieszka Jaśkiewicz, Sony Mobile Poland

Z Agnieszką Jaśkiewicz, Head of Marketing Sony Mobile Poland, rozmawiamy o kooperacji sztuki i biznesu, których połączenie pozwala osiągać nie tylko wymierne korzyści, ale także, a może przede wszystkim, otwiera przed tymi dwoma światami zupełnie nowe możliwości.

Skąd pomysł na współpracę z Andrzejem Pągowskim?

Agnieszka Jaśkiewicz, Head of Marketing Sony Mobile Poland: Andrzej Pągowski jest w naszej opinii najlepszym i najbardziej uznanym grafikiem w Polsce. Co więcej, wiedzieliśmy, że interesuje sie nowymi technologiami, stąd zaproponowaliśmy mu rzucenie wyzwania sprzętom Xperia – zarówno tabletowi jak i najnowszemu smartfonowi Sony Xperia Z3. Produkty przeszły testy pomyślnie.

Jakie działania wspólnie podejmowaliście?
Zaczęliśmy działania od projektu „Sony Ikony Kina Sensacji” czyli cyklu 20 grafik wykonanych przez Andrzeja na tablecie Sony Xperia Tablet Z2, pokazujących postaci kina sensacyjnego. Dzięki temu, zademonstrowaliśmy możliwości graficzne tabletu, ale udowodniliśmy też, że we współczesnym świecie nowe technologie są nieodzowne w twórczości i z sukcesem zastępują kartkę i ołówek. Wystawa prac w wersji wydrukowanej, jeździ aktualnie po Polsce i jest prezentowana w najbardziej ekskluzywnych hotelach. Kolejnym wspólnym projektem było zilustrowanie cech Sony Xperia Z3 z „przymrużeniem oka” i grafiki te znajdują się obecnie na niektórych meblach ekspozycyjnych Sony w całej Polsce.

Jak sprawdza się połączenie sztuki z biznesem?
Jesteśmy bardzo zadowoleni z tej współpracy i innych naszych kooperacji ze światem sztuki. Sony Xperia to idealne urządzenia także dla artystów – otwierają one przed nimi zupełnie nowe możliwości. Myślę, że udało nam się to już udowodnić w 2014 r. realizując m. in. pierwszą wystawę fotografii portretowej, pierwszy serial nagrany w 4K i pierwszy koncert – wszystkie zrealizowane na smartfonach, jak i pierwszą „wystawę Ikon Kina Sensacji” wykonaną na tablecie.

Rozmawiała Monika Opałka

Wywiad ukazał się w OOH magazine, styczeń – marzec 2015. Wersja online magazynu do pobrania TUTAJ.