Logo

Marketing MIX

„Żywy” outdoor Kropli Beskidu promuje ekologiczną butelkę

Pod koniec marca Kropla Beskidu wprowadziła na rynek innowacyjną nowość w zakresie opakowań plastikowych – butelkę PlantBottle®. To pierwsze opakowanie na rynku PET w Polsce, które aż w 30 proc. pochodzi z materiału roślinnego. Ponieważ cała kampania PlantBottle® promuje proekologiczne postawy, dbanie o naturę i mądre korzystanie z jej zasobów, w równie niestandardowy sposób zaplanowano jej outodoorową odsłonę pod hasłem – „Dla nas 30 proc. ma znaczenie!”

W Warszawie pojawił się zaskakujący billboard, którego 30 proc. stanowią starannie dobrane żywe rośliny! Na jednym metrze kwadratowym posadzono ich ok. 100 sztuk, wśród nich pachnące zioła – oregano i tymianek. Aby wspomóc wegetację roślin użyto wyłącznie naturalnych nawozów i specjalny system nawadniający, działający w oparciu o pompy zasilane energią słoneczną z zamkniętym obiegiem wody, dzięki czemu outdoor nie powoduje marnowania wody ani zużywania nieodnawialnych źródeł energii. Po zakończeniu ekspozycji wszystkie rośliny zostaną przesadzone i będą nadal oczyszczały miejskie powietrze.

– Ten zielony billboard to nie tylko promocja wyjątkowej nowości produktowej. To manifest i deklaracja. Naszym celem jest przekonanie do dokonania rzeczywistej zmiany poprzez zrobienie pierwszego ważnego kroku w szerokim promowaniu wartości pro-ekologicznych. Dla nas 30 proc. naprawdę ma znaczenie – wyjaśnia Damian Podawca, Marketing Manager Kropli Beskidu w Coca-Cola Poland Services.

W maju eko-przyjazny outdoor pojawi się także w Krakowie. W tym samym czasie kampania outdoorowa Kropli Beskidu PlantBottle® zostanie rozszerzona o standardowe nośniki. Tym razem wyróżniać je będzie już nie wielkość i nie żywe rośliny, ale sposób wykorzystania. Marka planuje ponownie wykorzystać materiał z billboardów w ramach tzw. działań advertcycling – dawania drugiego życia materiałom reklamowym. We współpracy z twórcami tego trendu powstaną wyjątkowe przedmioty, które będą wspierać pro-ekologiczne działania producenta. W sklepach materiały POS Kropli Beskidu także będą się wyróżniać, bo są wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu.

JK