Logo

Marketing MIX

Powrót piwa EB – ten sam spot i opakowanie

Legendarne piwo EB, symbol beztroski i optymizmu lat dziewięćdziesiątych znów jest dostępne w Polsce. Marka powraca z tą samą co przed laty reklamą i w takim samym opakowaniu. Konsumenci zdecydowali – wraca czas na EB.

– Decyzja o przywróceniu na polski rynek piwa EB jest w podyktowana oczekiwaniami konsumentów – tłumaczy Małgorzata Lubelska dyrektor marketingu Grupy Żywiec. – Przez ostatnie lata nieustannie otrzymywaliśmy pytania o to, czy i kiedy przywrócimy markę na rynek krajowy. Nie bez znaczenia jest fakt, że wraca moda na retro, a konsumenci coraz częściej z sentymentem sięgają po to, co znają z przeszłości. Piwo EB powraca jako edycja limitowana i już pod koniec kwietnia dostępne będzie w sklepach w całej Polsce.

27 kwietnia w telewizjach TVN i TVP oraz wybranych kanałach tematycznych ruszyła emisja spotu „Czas na EB”. Reklama jest tą samą, nadawaną w przeszłości oryginalną reklamą (skróconą do 30 sekund), z charakterystyczną muzyką w tle. Niemal identyczna z oryginalną jest także etykieta i wygląd opakowania.

[youtube=”lFjoJb8QP9I”]

Oprócz kampanii telewizyjnej, komunikacja marki EB prowadzona będzie również w Internecie i mediach społecznościowych oraz w punktach sprzedaży. Piwo EB wraca na polski rynek w butelkach 500 ml oraz puszce 500 ml sprzedawanej w czteropakach.

Twórcami oryginalnego spotu oraz emitowanej obecnie 30-sekundowej wersji jest agencja JUST, która odpowiada za działania ATL i BTL dla marki EB. Produkcja spotu dom produkcyjny Opusfilm. Działania digital realizuje agencja GONG, komunikacja PR – agencja ROOTS PR. Media zaplanował i zakupił dom mediowy MediaVest.

KL