Logo

Marketing MIX

TBWA, TBWA PR i MediaCom razem na 25-lecie Amnesty International Polska

Agencja TBWA wygrała przetarg na realizację aktywności w ramach obchodów 25-lecia działalności Amnesty International w Polsce. Kampanię pod hasłem „Wolność-Udostępnij” przeprowadzi pro bono we współpracy z TBWA PR oraz domem mediowym MediaCom Warszawa.

Amnesty International jest międzynarodową organizacją pozarządową działającą na rzecz obrony praw człowieka w oparciu o pracę i zaangażowanie wolontariuszy. 25 lat temu powstanie organizacji wspierali m.in. działacze demokratycznej opozycji, budujący w Polsce podstawy społeczeństwa obywatelskiego. Dzisiaj około 3500 aktywistów stowarzyszenia wspólnie z 7 milionami osób wspierających Amnesty International na całym świecie W 2001 roku aktywiści z warszawskiej grupy Amnesty zapoczątkowali Maraton Pisania Listów. To ważna data w historii organizacji – projekt spotkał się z bardzo szerokim odzewem i obecnie jest to największa akcja na rzecz praw człowieka na świecie. Szacuje się, że dzięki działaniom Amnesty udało się pomóc łącznie ponad 16 600 osobom.

Głównym elementem obchodów 25-lecia działalności Amnesty International w Polsce będzie zainaugurowana 21 maja akcja społeczna „Wolność-Udostępnij”. W ramach projektu wolontariusze z całej Polski, media, firmy i znane osoby udostępniły Amnesty International zasoby, którymi dysponują, aby niecodzienny przekaz związany z dzieleniem się wolnością i solidarnością dotarł do osób, którym nie jest obojętne łamanie praw człowieka.

Komunikacja akcji opiera się na materiałach filmowych, w których znane osoby m.in. Monika Borzym, Grzegorz Miecugow, Jacek Pałasiński, Józef Pinior, Grażyna Wolszczak, Aga Zaryan i zespół Dezerter opowiadają, co dla nich oznacza wolność. Jednocześnie w mediach społecznościowych blogerzy, muzycy czy aktorzy m.in. Adam Balcerek, Michał Fedorowicz, Natalia Hatalska, Karol Paciorek, Paweł Tkaczyk i zespół Illusion wesprą wolontariuszy Amnesty identyfikując się z projektem „Wolność-Udostępnij” na swoich profilach na Facebooku i Twitterze. Jubileuszowy komunikat Amnesty International Polska pojawi się także w mediach, które wsparły akcję oraz w kinach. Osoby zainteresowane działalnością Amnesty przekierowane zostaną na stronę internetową, na której można przeczytać historie aktywistów oraz osób, które dzięki zaangażowaniu Amnesty odzyskały wolność a także dowiedzieć się, jak można wspomóc aktualne projekty.

– Dzięki ogromnemu zaangażowaniu wolontariuszy i aktywistów, Amnesty International Polska od lat z sukcesem walczy w obronie praw człowieka. Przypadający na ten rok jubileusz działalności organizacji będzie okazją do podsumowania przeprowadzonych akcji i zachęcenia nowych osób do wsparcia obecnych działań Amnesty. Cieszymy się, że możemy być częścią tego ważnego wydarzenia – mówi Alena Suszycka, Dyrektor Zarządzająca TBWA.

– Kampania rocznicowa Amnesty International to wyjątkowe wydarzenie, które z chęcią postanowiliśmy wesprzeć. Przy opracowywaniu strategii komunikacyjnej zależało nam nie tylko na zachowaniu tych elementów, ale też na wzmocnieniu ich poprzez tradycyjne kanały komunikacji – dodaje Agnieszka Kosik, CEO MediaCom Warszawa.

W ramach projektu TBWA przygotowało koncepcję kreatywną i materiały wizerunkowe wykorzystane podczas obchodów jubileuszu działalności Amnesty International w Polsce. Dom mediowy MediaCom Warszawa współpracował przy opracowywaniu koncepcji, a także zaplanował media i odpowiadał za pozyskanie powierzchni do kampanii. Wszystkie agencje połączyły siły także w celu zaangażowania ambasadorów i partnerów projektu. TBWA, TBWA PR i MediaCom Warszawa realizują akcję pro bono.

JK