Logo

Marketing MIX

Spadają wydatki reklamowe banków

Sektor banków coraz bardziej stawia na wybrane kanały reklamowe. Generalnie wydatki banków na działania mediowe były mniejsze niż w pierwszej połowie ubiegłego roku.

Z danych Kantar Media można wywnioskować, że banki wydały o prawie 6 proc. mniej na reklamy w mediach pozainternetowych –  blisko 615 mln złotych.

Spadek zanotowano przede wszystkim w reklamach prasowych : w dziennikach o 30 proc. (21 mln zł), w magazynach o 10 proc. (33 mln zł), a także w telewizji o prawie 14 proc. (414 mln zł).

Wzrost z kolei zanotowano w takich nośnikach jak: radio – wzrost o 57 proc.  (71 mln zł), outdoor – wzrost o 16 proc. (41 mln zł), indoor – wzrost aż o 93 proc. (537 tys. zł), kina – wzrost o prawie 32 proc. (33,8 mln zł)

Jeżeli chodzi o ranking banków, które są największymi reklamodawcami – prym wiedzie mBank. Na reklamy przeznaczył w ubiegłym półroczu ponad 65 mln złotych. Na drugim miejscu znalazł się dotychczasowy lider – ING Bank Śląski, który wydał prawie 55 mln złotych, czyli ponad 21 proc. mniej niż rok temu. Na trzeciej pozycji uplasował się PKO Bank Polski, kwota jego wydatków medialnych zamknęła się w kwocie ponad 52 mln złotych, o 25,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

JK