Logo

Trade marketing

Punkt Widzenia projektantem opakowań Coffee Guilis

Łódzkie studio graficzne Punkt Widzenia podjęło się opracowania linii opakowań 20 rodzajów kaw z różnych regionów świata, hiszpańskiej marki Coffee Guilis.

Jak informują autorzy projektu, głównym celem było stworzenie spójnych opakowań o jasnym komunikacie, dających możliwości prostego poszerzenia i zmiany asortymentu oraz produkcji wybranych z nich, również w niskich nakładach.

[galeria=”1″]

 – W projekcie zdecydowaliśmy się na wykorzystanie międzynarodowych, literowych oznaczeń państw. Same oznaczenia postanowiliśmy użyć jako key visual, co w prosty sposób umożliwiło odróżnienie od siebie poszczególnych kaw przy zachowaniu spójności całej linii. Jednocześnie, oznaczenia takie, pozostawiły opakowania proste i czytelne niezależnie od regionu w którym będą sprzedawane. Największym wyzwaniem było zachowanie niskiej ceny produkcji opakowania przy niskich nakładach. Chcieliśmy uniknąć rozwiązań typu naklejki, etykiety, które nie dawały oczekiwanego efektu, a przy dużych nakładach okazywały się zbyt pracochłonne. Rozwiązaniem okazały się opakowania typu doypack z nadrukami sitowymi, które postanowiliśmy robić na gotowych opakowaniach, co pozwoliło na zachowanie przystępnej ceny, a przede wszystkim na otrzymanie zamierzonego efektu wizualnego – wyjaśnia Michał Siciński ze studia Punkt Widzenia.

Projekt Punktu Widzenia wpisuje się w modny przypadku produktów ekologicznych, minimalistyczny. eko-nurt designu.

www.pktwidz.pl

JK