Logo

Trade marketing

Nowe piwo w portfolio grupy Żywiec

Grupa Żywiec wprowadza na rynek unikalne polsko-czeskie piwo – Brackie Pils. Jego receptura łączy polski słód z czeskim chmielem żateckim i stworzona została wspólnie przez browarników z Polski i Czech. Wprowadzeniu nowej marki towarzyszyć będzie szeroka komunikacja marketingowa.

Receptura Brackie Pils powstała w Cieszynie – wyjątkowym mieście, gdzie na dwóch brzegach rzeki Olzy Polacy i Czesi wspólnie żyją, pracują i wymieniają się doświadczeniami.  Stworzyło ją dwóch browarników: z Cieszyna i Czech, a każdy z nich wniósł do tego wyjątkowego piwa swoje wieloletnie doświadczenie i kunszt piwowarski. Mirosław Pastucha to piwowar z niemal 20-letnim stażem, który poznawał tajniki warzenia doskonałego piwa od swojego ojca, także browarnika. Czeski piwowar, Svatopluk Vrzala swoją karierę w browarnictwie rozpoczął po ukończeniu studiów w Pradze i od tego czasu z niesłabnącą pasją warzy kolejne piwa.

Brackie Pils powstaje na bazie polskiego słodu i czeskiego chmielu żateckiego, dzięki temu łączy w sobie pełny, bogaty smak piw polskich i aromatyczność pilzneńskich piw czeskich. 

– W wyjątkowym smaku Brackiego Pils piwowarzy z Polski i Czech zamknęli setki lat wspólnych doświadczeń i klimat partnerskiej współpracy ludzi żyjących po obu stronach polsko-czeskiej granicy. Dlatego jako pierwsi, będą mogli ocenić je konsumenci przygranicznych województw na południowym zachodzie Polski, gdzie tradycja czeskiego piwa jest bardzo silna – mówi Barbara Rychel, marketing manager w Grupie Żywiec.

Na początku września Brackie Pils trafi do sklepów w województwach śląskim, opolskim i dolnośląskim. Dostępne będzie w butelkach zwrotnych 500 ml oraz czteropaku puszki 500 ml.

Wprowadzenie piwa Brackie Pils wspierać będzie szeroka kampania OOH, digital oraz PR, a także działania BTL w punktach sprzedaży. Aby podkreślić wyjątkowe, polsko-czeskie korzenie Brackiego Pils, w komunikacji pojawią się wizerunki dwóch autentycznych browarników, autorów receptury: Mirosława Pastuchy z Polski i Svatopluka Vrzaly z Czech. Konsumenci będą też mogli poznać Brackie Pils podczas akcji samplingowej zaplanowanej na wrzesień 2015 r.

Kampanię przygotowała agencja Just, materiały BTL agencja Global, działania digital prowadzi agencja Insignia, a za komunikację PR odpowiada agencja Roots PR. Akcję samplingową poprowadzi agencja Goh.

JK