Marketing MIX Nasza marka idzie z duchem czasu – Bogdan Szladewski, Staropolanka

Nasza marka idzie z duchem czasu – Bogdan Szladewski, Staropolanka

103
0

O działaniach marketingowych promujących wodę Staropolankę mówi Bogdan Szladewski, Wiceprezes Zarządu Uzdrowisk Kłodzkich – Grupa PGU, producenta Staropolanki.

Ostatnio Staropolanka reklamowana była wiosną ub. r. w kampanii pod hasłem „jak coś robisz, rób to z wodą!”. Jakie działania marketingowe będą kluczowe w komunikacji z klientem w nowym sezonie?
Bogdan Szladewski: W ubiegłym roku wprowadziliśmy hasło przewodnie Staropolanki, „jak coś robisz, rób to z wodą – Staropolanka”, które okazało się strzałem w dziesiątkę. Znalazło ono swoje odzwierciedlenie nie tylko w materiałach reklamowych, ale i w działaniach komunikacyjnych, a jednocześnie pojawiało się w różnych postaciach w zależności od aktywności, jakiej była dedykowana nasza woda, np. „kiedy biegasz, niech Cię gonią – Staropolanka”, „kiedy czytasz, rób to z wodą – Staropolanka”.
To hasło wpisało się w stałą komunikację Staropolanki, dlatego też w dalszym ciągu będzie widoczne, zarówno w kampanii wizerunkowej brandu, jak i w pozostałych działaniach marketingowych Staropolanki. Ponadto, w tym roku planujemy zwiększyć naszą aktywność w mediach, ze szczególnym naciskiem na telewizyjną kampanię reklamową. Dlatego już od 20 kwietnia do końca czerwca tego roku widzowie mogli zobaczyć nowy spot Staropolanki. Ale nie zapominamy o kanale internetowym. Z kampanią w Internecie wystartowaliśmy za pośrednictwem Player TV, gdzie reklama Staropolanki była emitowana przez dwa miesiące w 700 tys. odsłonach. Ale to nie wszystko. Internetowe działania marketingowe Staropolanki to również komunikacja z internautami za pośrednictwem naszej strony www, portali społecznościowych oraz poprzez tzw. działania content marketing i remarketing. Jestem przekonany, że ta skala działania sprawi, że Staropolanka będzie jeszcze bardziej widoczna, a co za tym idzie, rozpoznawalna, wśród konsumentów.

Tenisista Łukasz Kubot został twarzą marki Staropolanka, co zadecydowało o zaproszeniu właśnie tego sportowca do promowania nowej wersji Staropolanki Sport Desire?
U podstaw naszej strategii znajduje się wspieranie sportu oraz sportowców. Dlatego też jako Staropolanka staramy się angażować we wszystkie największe wydarzenia sportowe, szczególnie tenisowe. Od lat Staropolanka wspiera największe turnieje tenisowe w kraju oraz największe gwiazdy tego sportu, np. Agnieszkę Radwańską podczas rozgrywek Wimbledonu. Tym razem twarzą naszej wody został Łukasz Kubot.
Wspieramy aktywności sportowe, bo poprzez to angażujemy konsumentów do czynnego uprawiania sportu i do sięgania po wodę podczas aktywności. A Łukasz Kubot to nie tylko świetny sportowiec, ale również wyjątkowy człowiek, budzący dobre skojarzenia i wzbudzający zaufanie. Jestem przekonany, że to dobry wybór, ponieważ równoważy się wartość naszej wody mineralnej Staropolanki z wartościowym, ambitnym i osiągającym sukcesy sportowe, tenisistą Łukaszem Kubotem.

Staropolanka była sponsorem Agnieszki Radwańskiej podczas turnieju Wimbledon w Londynie, a w tym roku po raz trzeci została partnerem turnieju kobiecego tenisa Katowice Open. Czy tenis ziemny wpisuje się w strategię marki, czy tylko na tą dyscyplinę sportu stawiacie?
Tenis ziemny to jedna z dyscyplin sportowych wpisująca się w strategię naszej marki, choć trzeba przyznać, że w zdecydowanym stopniu dominuje. Staropolanka poprzez strategiczne hasło ,,jak coś robisz, rób to z wodą” – przekazuje konsumentom ważną rolę wody mineralnej w codziennym życiu, w zdrowej diecie, w wychowywaniu, w dążeniu do sukcesów, w czasie uprawianiu sportu. Naszym celem jest uświadamianie, jak ważne na co dzień jest nawadnianie organizmu dobrymi i wartościowymi minerałami, które posiada właśnie Staropolanka. Dzięki stosowaniu dobrych zasad odżywiania się i przyzwyczajeniu, że woda powinna towarzyszyć nam codziennie – konsument lepiej rozumie świat, potrafi cieszyć się życiem, lepiej reaguje na stres, jest zdrowy, wysportowany i szczęśliwy. A przecież o to w życiu chodzi.

Czy planujecie w ramach nowych działań jakieś zmiany w designie etykiet, opakowań Staropolanki?
Co roku staramy się wprowadzać delikatne zmiany w designie etykiet. W tym roku również wprowadzamy kosmetyczne poprawki. Jest to spowodowane koniecznością „odmłodzenia” produktu, a jednocześnie wiemy, że nasi konsumenci to doceniają i pozytywnie reagują na takie zmiany, które sprawiają, że etykieta nie nudzi odbiorców oraz czują, że marka idzie z duchem czasu, w ślad za ich potrzebami.

Jaką rolę w Państwa segmencie odgrywają reklamy OOH?
Reklamy w formie out of home są ważnym elementem w branży FMCG. Wizerunek produktu na zewnętrznych reklamach wpływa pobudzająco na konsumentów, daje im możliwość bezpośredniego poznania i zakodowania produktu, co wpływa potem na ostateczną decyzję zakupową konsumenta przy sklepowej półce. Pomimo ogromnego nasycenia reklamami, klient potrafi wyselekcjonować dla siebie te przekazy, które do niego przemawiają. To właśnie w taki sposób producenci generują potrzebę klienta. Co istotne, reklama outdoorowa pozwala klientom poznać nowości produktowe, które stale pojawiają się na rynku, a których klienci nie są w stanie zlokalizować bezpośrednio w sklepie, chociażby ze względu na pośpiech, impulsywne sięganie po te same produkty, jak również z uwagi na wielość produktów na rynku.

Czy stawiacie także na nośniki POS w działaniach promocyjnych?
Nośniki POS są ważnym obszarem w naszych działaniach promocyjnych, zarówno w marketingu, jak i w trade marketingu. Systematycznie, oczywiście w ramach naszych możliwości budżetowych, korzystamy z tego typu narzędzia.

Czy korzystają Państwo w komunikacji marketingowej z firmowych gadżetów reklamowych, jeśli tak – jakich?
Gadżety firmowe powoli odchodzą do lamusa, na rzecz bardziej wyrafinowanych form promocji. Niemniej jednak trudno się obejść, od chociażby podstawowych gadżetów, które możemy wykorzystywać w celach promocyjnych podczas różnego typu wydarzeń, w których nasza marka jest partnerem. Ponadto, jako Staropolanka jesteśmy bardzo aktywni na portalach społecznościowych, gdzie stosunkowo często organizujemy różnego typu konkursy związane z tematyką wody, zdrowia, czy aktywności. Dlatego też produkujemy gadżety, pod kątem nagród dla naszych klientów oraz fanów facebook’owych.

Czy właśnie media społecznościowe, Internet to również ważny sposób na dotarcie do konsumentów wody mineralnej Staropolanka?
Internet i media społecznościowe to dzisiaj „must have” każdej nowoczesnej firmy, szczególnie z branży FMCG, jaką jest Staropolanka. To dzisiaj podstawa w komunikacji z konsumentami. Rzekłbym nawet, że to jeden z najważniejszych kanałów zaraz po telewizji. Dzięki obecności w sieci skracamy dystans z naszymi odbiorcami, konsumenci chętniej komunikują się z marką i wyrażają w ten sposób swoje potrzeby, spostrzeżenia, czy sugestie zmian. Dla naszej marki Internet jest bezpośrednim, a co najważniejsze również zwrotnym kanałem komunikacji. My mówimy, informujemy, edukujemy, a konsument słucha, odpowiada i reaguje.
Rozmawiała Jaga Kolawa

 

BOGDAN SZLADEWSKI Wiceprezes Zarządu Uzdrowisk Kłodzkich – Grupa PGU, producenta Staropolanki
i Wielkiej Pieniawy.

W branży FMCG obecny od 1997 roku. W latach 1997-2002 związany z kategorią słodyczy impulsowych, w obszarze odpowiedzialności za powstający wówczas rynek sieci międzynarodowych. Przez kolejnych kilka lat pracował jako Dyrektor Handlowy Global Trade Coffee w kategorii kawa roast & ground z odpowiedzialnością za cały obszar handlowy. Następnie spółka została sprzedana do Grupy Mokate, gdzie przez pięć lat pracował w strukturach handlu i marketingu na stanowisku Dyrektora.
Od 1 października 2013 r. Wiceprezes Zarządu Uzdrowisk Kłodzkich – Grupa PGU, odpowiedzialny za obszar związany z produkcją i sprzedażą wód mineralnych – Staropolanki i Wielkiej Pieniawy.