Logo

Marketing MIX

Szekspir ∞ – rusza szesnasty konkurs Galerii Plakatu AMS

„Szekspir do nieskończoności” to hasło tegorocznej edycji Galerii Plakatu AMS. Zadaniem uczestników konkursu jest zaprojektowanie plakatu ukazującego uniwersalność twórczości Szekspira 400 lat po jego śmierci – plakatu, odpowiadającego na pytanie co młodzi, współcześni ludzie mogą czerpać z mądrości angielskiego dramaturga, który jak nikt inny poznał naturę człowieka. Patronem głównym konkursu jest Wydawnictwo Dolnośląskie wchodzące w skład grupy Publicat.

W roku 2016 przypada 400. rocznica śmierci Williama Szekspira. Z tej okazji Penguin Random House Group zainicjował międzynarodowy projekt, w ramach którego wybitni współcześni pisarze tacy, jak Margaret Atwood czy Jo Nesbø, stworzą powieści inspirowane jego najważniejszymi sztukami. Wydawnictwo Dolnośląskie wchodzące w skład grupy Publicat S.A. jest partnerem tego wydarzenia w Polsce i jednocześnie patronem głównym konkursu AMS poświęconego Szekspirowi.

– Od wielu lat obserwuję konkursy Galerii Plakatu AMS i dostrzegam w tym przedsięwzięciu nieustanną chęć podejmowania ważkich tematów społecznych. W konkursie tym chodzi o coś więcej niż tylko bieżące sprawy dnia codziennego. Chodzi o zatrzymanie się i refleksję nad tym, co kryje się pod warstwą aktualności i co dotyka każdego z nas jako człowieka Szekspir, u którego można znaleźć wiele wątków bliskich dzisiejszym debatom o istotnych kwestiach społecznych, musiał się więc tutaj pojawić. Zbliżający się rok jubileuszowy dramaturga wszech czasów stanowi do tego wspaniałą okazję – mówi Marcin Wolny, dyrektor marketingu Publicat S.A.

– Dedykując tę edycję Galerii Plakatu AMS Szekspirowi, chcieliśmy nie tylko uhonorować najwybitniejszego dramatopisarza w historii, ale przede wszystkim zwrócić uwagę na ponadczasowe przesłanie zawarte w jego dziełach, które dzisiaj przemawiają do nas nie mniej dobitnie niż w czasach, kiedy po raz pierwszy wystawiano je na deskach teatru. Liczymy na to, że nadesłane na konkurs projekty przyniosą nieskończoną ilość interpretacji i jak zawsze znakomity materiał do dyskusji – mówi Grażyna Gołębiowska, Dyrektor Działu Komunikacji Marketingowej i PR w AMS.

Wyboru laureatów dokona jury w składzie:

•              Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS

•              Jan Bajtlik, grafik

•              Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie

•              Paweł Goźliński, redaktor naczelny magazynu „Książki”

•              Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS

•              Stefan Lechwar, artysta grafik, Instytut Sztuki w Cieszynie

•              Magdalena Pankiewicz, ilustratorka

•              Marcin Wolny, dyrektor marketingu Publicat S.A.

 

Termin nadsyłania prac upływa 30 listopada 2015 r. Werdykt jury poznamy 15 grudnia br.

Informacje o konkursie i pełny tekst regulaminu: www.galeriaplakatu.ams.com.pl

JK