„Szekspir do nieskończoności” to hasło tegorocznej edycji Galerii Plakatu AMS. Zadaniem uczestników konkursu jest zaprojektowanie plakatu ukazującego uniwersalność twórczości Szekspira 400 lat po jego śmierci – plakatu, odpowiadającego na pytanie co młodzi, współcześni ludzie mogą czerpać z mądrości angielskiego dramaturga, który jak nikt inny poznał naturę człowieka. Patronem głównym konkursu jest Wydawnictwo Dolnośląskie wchodzące w skład grupy Publicat.
W roku 2016 przypada 400. rocznica śmierci Williama Szekspira. Z tej okazji Penguin Random House Group zainicjował międzynarodowy projekt, w ramach którego wybitni współcześni pisarze tacy, jak Margaret Atwood czy Jo Nesbø, stworzą powieści inspirowane jego najważniejszymi sztukami. Wydawnictwo Dolnośląskie wchodzące w skład grupy Publicat S.A. jest partnerem tego wydarzenia w Polsce i jednocześnie patronem głównym konkursu AMS poświęconego Szekspirowi.
– Od wielu lat obserwuję konkursy Galerii Plakatu AMS i dostrzegam w tym przedsięwzięciu nieustanną chęć podejmowania ważkich tematów społecznych. W konkursie tym chodzi o coś więcej niż tylko bieżące sprawy dnia codziennego. Chodzi o zatrzymanie się i refleksję nad tym, co kryje się pod warstwą aktualności i co dotyka każdego z nas jako człowieka Szekspir, u którego można znaleźć wiele wątków bliskich dzisiejszym debatom o istotnych kwestiach społecznych, musiał się więc tutaj pojawić. Zbliżający się rok jubileuszowy dramaturga wszech czasów stanowi do tego wspaniałą okazję – mówi Marcin Wolny, dyrektor marketingu Publicat S.A.
– Dedykując tę edycję Galerii Plakatu AMS Szekspirowi, chcieliśmy nie tylko uhonorować najwybitniejszego dramatopisarza w historii, ale przede wszystkim zwrócić uwagę na ponadczasowe przesłanie zawarte w jego dziełach, które dzisiaj przemawiają do nas nie mniej dobitnie niż w czasach, kiedy po raz pierwszy wystawiano je na deskach teatru. Liczymy na to, że nadesłane na konkurs projekty przyniosą nieskończoną ilość interpretacji i jak zawsze znakomity materiał do dyskusji – mówi Grażyna Gołębiowska, Dyrektor Działu Komunikacji Marketingowej i PR w AMS.
Wyboru laureatów dokona jury w składzie:
• Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS
• Jan Bajtlik, grafik
• Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie
• Paweł Goźliński, redaktor naczelny magazynu „Książki”
• Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS
• Stefan Lechwar, artysta grafik, Instytut Sztuki w Cieszynie
• Magdalena Pankiewicz, ilustratorka
• Marcin Wolny, dyrektor marketingu Publicat S.A.
Termin nadsyłania prac upływa 30 listopada 2015 r. Werdykt jury poznamy 15 grudnia br.
Informacje o konkursie i pełny tekst regulaminu: www.galeriaplakatu.ams.com.pl
JK