Logo

Marketing MIX

Marketing by Poznań 2015, czyli konferencja odpowiadająca na potrzeby dzisiejszego biznesu

Już 2 grudnia odbędzie się jedna z najważniejszych imprez biznesowych w Polsce – Marketing by Poznań. A już dziś, szczegóły i najważniejsze informacje z pierwszej ręki, odsłaniają organizatorzy, Wojciech Wrociński i Przemysław Marciniak z MWMarketing.pl, w rozmowie z redaktorem naczelnym Biznesnafali.pl

Wojtku, Przemku, Marketing by Poznań to pierwsza tego typu impreza w tej części Polski i od razu z doborowymi ekspertami. Musicie więc mnie jak i czytelnikom Biznesnafali.pl odpowiedzieć na to zasadnicze pytanie: dlaczego właśnie Poznań, dlaczego właśnie teraz i dlaczego Wy i wasza firma postanowiła to zorganizować?

PM: W Poznaniu funkcjonuje wiele firm, przedsiębiorców i wielu ambitnych ludzi, którzy chcą się rozwijać oraz rozwijać swoje biznesy. Drugim czynnikiem, który wpłynął na wybór tego miasta jest taki, że zauważyliśmy iż brakuje aktualnie tego typu imprez i konferencji na naszym lokalnym rynku. W przyszłym roku będziemy organizować konferencje także w innych miastach w Polsce.

WW: Odpowiedzi jest wiele. Dlaczego Poznań? Poznań to moje miasto, miasto pełne możliwości, gdzie na każdym rogu czai się okazja do poznania kogoś, kto rozwinie Twój biznes. Wydarzenie zaplanowaliśmy w tym szczególnym okresie przedświątecznym, ponieważ jest to idealny moment, by sprawić sobie lub bliskim prezent mikołajkowy w formie pozytywnej pigułki rozwoju. Pomysł na organizowanie konferencji biznesowych zrodził się z pasji – mojej i wspólnika Przemysława Marciniaka. Od wielu lat jesteśmy aktywnymi uczestnikami szkoleń, warsztatów, czy konferencji.

Do konferencji zostało jeszcze kilkanaście dni, jak zatem idą przygotowania na ostatniej prostej i co jeszcze przedstawicie nam w ciągu nadchodzących dni ze strony organizacyjnej?

WW: Faktycznie – jesteśmy na ostatniej prostej. Jesteśmy szczęśliwi, że mamy najważniejsze elementy – prelegenci już nie mogą doczekać się wejścia na scenę pięknej sali w klimatycznym miejscu City Park, a materiały już się drukują. W planach jeszcze mamy kilka konkursów na facebook`u, w których można będzie wygrać bilet na nasze wydarzenie. Pierwszy konkurs zakończył się, gdzie zapytaliśmy się o hasło konferencji. Po analizie wygrało hasło Pani Ani„Marketing by Poznań. Simply be found”. Ciągniemy tę historię dalej – teraz czekamy na gorące odpowiedzi o interpretację tego hasła. A wiesz co nas pozytywnie nakręca przy organizacji tego wydarzenia? Ludzie wokół, którzy bezinteresownie wspierają nas dodatkowymi pomysłami, działaniami promocyjnymi.

PM: Pracując nad konferencją pojawia się wiele ciekawych pomysłów, aby konferencja była jeszcze bardziej przydatna dla uczestników. Nad wydarzeniem Marketing By Poznań (www.marketing.bypoznan.pl) pracuje wiele osób, które z dużym zaangażowaniem i z dużą kreatywnością przygotowują imprezę. Jedną z ciekawostek jest to, że data konferencji pokrywa się z moimi trzydziestymi urodzinami, co było przypadkowe 🙂

Co chcecie osiągnąć, organizując to wydarzenie?

WW: Chciałbym, by to wydarzenie było nie tylko miejscem wymiany doświadczeń marketingowych, czy szukaniem inspiracji, ale szansą na poznanie ludzi siedzących obok, z tyłu, czy z przodu. Widzę to po sobie, że ten jeden sąsiad z konferencji może sprawić, że mój biznes już nigdy nie będzie taki sam.

PM: Z jednej strony konferencja ma dać uczestnikom dużo praktycznej wiedzy, a drugiej strony mocno stawiamy na przekazywanie inspiracji do działań. Agenda wydarzenia oraz nasi Prelegenci zostali wybierani w ten sposób, aby przekazać wiele pomysłów oraz inspiracji w rozwoju osobistym i w rozwoju firm naszych uczestników.

Jakim kluczem kierowaliście się, dobierając ekspertów konferencji Marketing by Poznań?

WW: Cieszymy się, że mamy tak świetnych Prelegentów przez duże P. Trudno tutaj powiedzieć o jednym kryterium, raczej byłby to zbiór cech „WR”. Z jednej strony bardzo ważne jest to, że potrafią umiejętnie przekazać swoją WIEDZĘ, doświadczenie. A uwierz mi…to potrafią tylko najlepsi. Z drugiej strony udało nam się grupę profesjonalistów , którzy nastawieni są na pozytywne RELACJE partnerskie.

PM: Dodatkowo zależy nam na tym aby Prelegenci nie tylko pomagali na samej konferencji, ale nawiązywali kontakty z uczestnikami po wydarzeniu.
Słyszeliśmy też, że całość ma poprowadzić sympatyczny prowadzący, w roli konferansjera Waszej imprezy?

WW, PM: Tak, faktycznie, my też coś takiego słyszeliśmy (śmiech). A poważnie mówiąc – jak robić coś od początku profesjonalnie, to w doborowym towarzystwie. Marketing by Poznań to nie tylko konferencja z wyjątkowymi ekspertami, praktykami biznesu. To przede wszystkim spotkanie w gronie wartościowych ludzi, którzy inspirują innych i potrafią stworzyć dobrą energię, aby dzielić się nią z innymi. Kto lepiej o to zadba, jak nie Jarosław Waśkiewicz, który na co dzień przemawia i porywa za sobą kobiecą część biznesu w całej Polsce, podczas markowych spotkań „Marka jest kobietą” których to spotkań także jesteśmy partnerami. Wybór był więc oczywisty, kto poprowadzi z nami Marketing by Poznań.

Czego dowiemy się zatem 2 grudnia w Poznaniu, podczas „Marketing by Poznań”?

WW, PM: Tematyka jest szeroka, przez co zapowiada się dzień pełen wrażeń. Przygodę rozpoczniemy od nauki jazdy swoim „Lamborghini”, a następnie wyruszymy nim na poszukiwanie dobrego handlowca. Poruszając się naszym Lambo zwiedzimy świetne miejsca po drodze – Krainę Blogów, Księstwa Socjali, czy też Cesarstwa Mailingu kończąc na pokonaniu Google’a. Będziemy przy tym monitorowani przy pomocy kamery wideo. Tylko będziemy musieli uważać, żebyśmy odpowiednio zautomatyzowali nasze Lambo, żeby nie złamać prawa i móc jak najdalej zajechać. – jak zatrudnić dobrego handlowca – jak prowadzić dochodowego bloga – jak wykorzystać narzędzia e-marketingowe i robić to zgodnie z prawem – jak zadbać o swój wizerunek w życiu codziennym i internetowym – jak wykorzystać siłę wideomarketingu – jak dotrzeć lepiej poprzez mailing do Twoich Klientów – jak dobrze wypromować stronę w wyszukiwarkach (pozycjonowanie i linki sponsorowane) – jak zautomatyzować procesy sprzedażowe – jak świadomie zarządzać relacjami.

Jakie podmioty, instytucje, media wspierają Was w drodze do tego pięknego finału, jakim jest wielkopolskie wydarzenie „Marketing by Poznań”?

WW, PM: Aktualnie wspiera nas wielu Partnerów i Patronów jak np. OOH Magazine, MADAME, Marketer+, Kreatorzy.eu, CrossWeb.pl, Szef Sprzedaży, Magazyn nr 1, Marka jest Kobietą, Biznes na Fali i wielu wielu innych. Nie chciałbym kogoś pominąć dlatego, że cały czas rozmawiamy z kolejnymi partnerami, którzy będą wspierać konferencję. Przy tej okazji chciałbym już teraz bardzo podziękować za zaangażowanie i wsparcie wszystkim naszym Partnerom.

A co po zakończeniu konferencji?

WW, PM: Będzie jej koniec, ale i szansa na początek, początek czegoś nowego dla wszystkich zgromadzonych. Mamy ogromną nadzieję na powstanie więzi długofalowej współpracy pomiędzy uczestnikami i oczywiście z nami. A co będzie dalej? Mamy już zaplanowane wydarzenia na rok 2016. Z pewnością jeszcze w grudniu uchylimy rąbka tajemnicy.

Czy można przyłączyć się jeszcze do Waszej imprezy jako partner, firma?! Gdzie możemy śledzić na bieżąco przygotowania do Marketing by Poznań, gdzie można zapisać się na imprezę?

WW: Tak, oczywiście, że jesteśmy otwarci na Partnerów przy tym wydarzeniu. Zapraszamy serdecznie do śledzenia wydarzenia pod linkiem (KLIK). Tam również jest możliwość do przejścia w kupienia biletów. No i tu bardzo ważna informacja – pierwszy prezent przedmikołajkowy. Mamy specjalną zniżkę 20% na każdy bilet Marketing by Poznań dla Twoich czytelników, a kod rabatowy niniejszym przekazuję na Twoje ręce. Dziękuję za bardzo sympatyczną rozmowę.

PM: Zapraszamy również na stronę konferencji www.marketing.bypoznan.pl Widzimy się w środę 2 grudnia w Poznaniu oraz na kolejnych wydarzeniach organizowanych przez nas oraz na innych imprezach branżowych.

Rozmawiał: Jarosław Waśkiewicz, red.naczelny Biznesnafali.pl

www.marketing.bypoznan.pl

OOH magazine jest partnerem konferencji.

KL