Logo

Marketing MIX

Capgemini czuje miętę

Pierwsza w Polsce kampania employer brandingowa wykorzystująca aromamarketing.

Capgemini niestandardową formę promocji jako pracodawca zaczął od działań wewnętrznych. W lipcu w biurach firmy zazieleniło się od aromatycznych krzaczków mięty, a pracownikom pomogła przetrwać upały orzeźwiająca miętowa lemoniada. Jednocześnie w wewnętrznych kanałach komunikacyjnych firmy był promowany konkurs, w którym nagradzano w czterech kategoriach: #ZdjęcieTeamowe, #Selfie, #WakacjeZMiętą oraz #MiętoweHasło. Osoby pracujące w Capgemini umieszczały swoje zdjęcia w portalach społecznościowych z hashtagiem: #PoczujMiętędoCapgemini

Najlepsze hasła stworzone przez pracowników zostały wykorzystane w części zewnętrznej kampanii i pojawiły się na billboardach i citylightach w miastach, w których siedzibę ma firma Capgemini. Podczas miętowej kampanii po raz pierwszy w Polsce do budowy marki pracodawcy wykorzystano aromamarketing; na przystankach komunikacji miejskiej pojawiły się pachnące miętą reklamy. Żywe rośliny zostały wysłane do wybranych organizacji studenckich i biur karier, były też elementem wyposażenia stoisk firmy na targach pracy i wydarzeniach rekrutacyjnych na uczelniach, a po ich zakończeniu były przekazywane potencjalnym kandydatom w formie gadżetu. Spotkania dla studentów „Przystań na miętę”, które organizowane są przez Capgemini na uczelniach, to dla młodych ludzi szansa na skorzystanie z profesjonalnej konsultacji CV i spróbowania swoich sił w rozmowie z rekruterem podczas speed recruitingu.

Dodatkowo z miętą powiązane zostały także wszelkie gadżety wykorzystywane w czasie kampanii rekrutacyjnej – m.in. miętówki i lemoniady, dzięki którym kandydaci mogli poczuć miętę również za pomocą smaku.

Sposób komunikacji dostosowano do różnych kanałów on- i offline. W reklamach użyto powszechnie znanego powiedzenia: „Poczuć miętę do kogoś”. #Poczujmiete to też hashtag promujący akcję na Instagramie.

Kampania potrwa do grudnia, zaś za jej koncepcję odpowiedzialna jest agencja MJCC, która realizuje ją wraz z zespołem Employer Brandingu firmy Capgemini.

Źródło MJCC.

JK